Jump to content
Annons

Ny låt: The Rising Sun(ins)


Recommended Posts

LÅTNAMN: The Rising Sun

ARTIST/GRUPP: Fredrik Sonefors

GENRE: Vet ej

LÅTLÄNGD: 3:47

KOMPOSITÖR: Fredrik Sonefors

PRODUCENT: Fredrik Sonefors

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: -06

FORMAT: mp3(Hatar att koda så här lågt, njutningen försvinner ju)

STORLEK: 5.18

STATUS: Skiss

En "låt" som låter lite mer som musik jag brukar göra...

Låten har samma grundkomp som "trance låten".

Undrar lite hur den preliminära mixen fungerar och

om introt är för långt...

Har en del uppslag till text, så sång kommer att komma

om några veckor om det går som jag vill 😆

Mvh

Fredrik

Edit: Är det så dåligt att ni som inte vet vem jag är,

inte ens kan såga mig lite??? 😆

Redigerat av Sonefors
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fint! Vacker ängsligt glad slinga, bra basljud, kick och snare, sen kanske det blir lite väl bombastiskt för min smak när padarna kommer in efter en stund. Men biten efter det är vacker. Låter som en resa genom ett färgstarkt sagoland. 😄

Ska den bli längre? Jag skulle kunna tänka mej att ett lite aggresivare break kommer in ungefär där den slutar nu, med lite mer fuckade trummor, och att man sedan kommer tillbaka till det här vackra och avslutar på nåt sätt.

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Fint! Vacker ängsligt glad slinga, bra basljud och kick, sen kanske det blir lite väl bombastiskt för min smak när padarna kommer in efter en stund. Men biten efter det är vacker. Låter som en resa genom ett färgstarkt sagoland. 😄

Ska den bli längre? Jag skulle kunna tänka mej att ett lite aggresivare break kommer in ungefär där den slutar nu, med lite mer fuckade trummor, och att man sedan kommer tillbaka till det här vackra och avslutar på nåt sätt.

Härligt 🙂

Tackar för den fina kritiken...

Jo, jag har tänkt lite så jag också, kanske

en tonartshöjning i slutet 🙂

EDIT: Erkänn nu att ni inte kan sluta lyssna, eftersom

ni blir så lyckliga av den 😄 Så känner jag iaf...

Mvh

Fredrik

Redigerat av Sonefors
Link to comment
Dela på andra sajter

Vacker låt!!!

Får en gammal gubbe som jag att tänka på Midge Ure och Ultravox. Mycket 80-tal i kompet och lite amerikansk miniserie-tema i refmelodin (nån storslagen westernserie typ). Saknar lite hihats och grejor som "fräser" lite bara.

Redigerat av Bebopkeys
Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Ta inte det så hårt, har inte hunnit lyssna ännu. Följer med forumet på min laptop, och den har bara högtalare typ skitblasters, så det är inte ens värt besväret!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Ta inte det så hårt, har inte hunnit lyssna ännu. Följer med forumet på min laptop, och den har bara högtalare typ skitblasters, så det är inte ens värt besväret!

Hehe, okej :rolleyes:

EDIT: Näe, nu är det dags att gå ut till studion

och börja jobba lite 🥰

Redigerat av Sonefors
Link to comment
Dela på andra sajter

Vacker låt!!!

Får en gammal gubbe som jag att tänka på Midge Ure och Ultravox. Mycket 80-tal i kompet och lite amerikansk miniserie-tema i refmelodin (nån storslagen westernserie typ). Saknar lite hihats och grejor som "fräser" lite bara.

Jag har ju lyssnat mycket på Ultravox.

Men i denna låt har jag inspirerats av våren

och den vackra solen jag ser när jag går in

och lägger mig(ca 05:00) :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir bättre och bättre... snygg uppgång efter flöjt-solot. Jag gillar sytharna där... Tänker på Vince Clarke... tidigare har Ultravox nämnts... helheten lite David Foster...

Nä det är nog Sonfors-stil på det här! Man ska kanske inte jämföra med en massa annat. Texten till refrängen kan jag bidra med...

Åååhhååhå baby baby baby... baby baby baby...

Varsågod! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Är det så dåligt att ni som inte vet vem jag är,

inte ens kan såga mig lite??? 😱

Mvh

Fredrik

EDIT: Kom igen nu, det är en riktigt bra låt....

Redigerat av Sonefors
Link to comment
Dela på andra sajter

Mina öron är trötta just nu (har repat hela dagen utan öronproppar - ingen bra idé 😱 ) så jag tar bara en snabbgenomgång...

Det låter fortfarande bra. 😄 Jag minns inte riktigt vad som är annorlunda mot förra versionen, mer än att den är förlängd. Även om den är ganska dancig på ett sätt så är det fortfarande mer instrumental pop än klubbmusik tycker jag, och då kan jag tycka att den kanske är en aning för enahanda. Och fortfarande så har ajg lite svårt för de "svulstigaste" delarna, men det är helt en personlig (de-)preferens, och egentligen ingen anledning att ändra.

😆

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Mina öron är trötta just nu (har repat hela dagen utan öronproppar - ingen bra idé 😄 ) så jag tar bara en snabbgenomgång...

Det låter fortfarande bra. 😆 Jag minns inte riktigt vad som är annorlunda mot förra versionen, mer än att den är förlängd. Även om den är ganska dancig på ett sätt så är det fortfarande mer instrumental pop än klubbmusik tycker jag, och då kan jag tycka att den kanske är en aning för enahanda. Och fortfarande så har ajg lite svårt för de "svulstigaste" delarna, men det är helt en personlig (de-)preferens, och egentligen ingen anledning att ändra.

🙂

Tackar och bockar för din kritik 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...