Sonefors Postat 23 april 2006 Postat 23 april 2006 (redigerat) LÅTNAMN: The Rising Sun ARTIST/GRUPP: Fredrik Sonefors GENRE: Vet ej LÅTLÄNGD: 3:47 KOMPOSITÖR: Fredrik Sonefors PRODUCENT: Fredrik Sonefors EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: -06 FORMAT: mp3(Hatar att koda så här lågt, njutningen försvinner ju) STORLEK: 5.18 STATUS: Skiss En "låt" som låter lite mer som musik jag brukar göra... Låten har samma grundkomp som "trance låten". Undrar lite hur den preliminära mixen fungerar och om introt är för långt... Har en del uppslag till text, så sång kommer att komma om några veckor om det går som jag vill 😆 Mvh Fredrik Edit: Är det så dåligt att ni som inte vet vem jag är, inte ens kan såga mig lite??? 😆 Redigerat 28 april 2006 av Sonefors
tbruce Postat 23 april 2006 Postat 23 april 2006 (redigerat) Fint! Vacker ängsligt glad slinga, bra basljud, kick och snare, sen kanske det blir lite väl bombastiskt för min smak när padarna kommer in efter en stund. Men biten efter det är vacker. Låter som en resa genom ett färgstarkt sagoland. 😄 Ska den bli längre? Jag skulle kunna tänka mej att ett lite aggresivare break kommer in ungefär där den slutar nu, med lite mer fuckade trummor, och att man sedan kommer tillbaka till det här vackra och avslutar på nåt sätt. Redigerat 23 april 2006 av tbruce
Sonefors Postat 23 april 2006 Trådstartare Postat 23 april 2006 (redigerat) Fint! Vacker ängsligt glad slinga, bra basljud och kick, sen kanske det blir lite väl bombastiskt för min smak när padarna kommer in efter en stund. Men biten efter det är vacker. Låter som en resa genom ett färgstarkt sagoland. 😄 Ska den bli längre? Jag skulle kunna tänka mej att ett lite aggresivare break kommer in ungefär där den slutar nu, med lite mer fuckade trummor, och att man sedan kommer tillbaka till det här vackra och avslutar på nåt sätt. Härligt 🙂 Tackar för den fina kritiken... Jo, jag har tänkt lite så jag också, kanske en tonartshöjning i slutet 🙂 EDIT: Erkänn nu att ni inte kan sluta lyssna, eftersom ni blir så lyckliga av den 😄 Så känner jag iaf... Mvh Fredrik Redigerat 23 april 2006 av Sonefors
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 23 april 2006 Postat 23 april 2006 (redigerat) Rising Illusion Redigerat 23 april 2006 av tsmalmbe
Bebopkeys Postat 23 april 2006 Postat 23 april 2006 (redigerat) Vacker låt!!! Får en gammal gubbe som jag att tänka på Midge Ure och Ultravox. Mycket 80-tal i kompet och lite amerikansk miniserie-tema i refmelodin (nån storslagen westernserie typ). Saknar lite hihats och grejor som "fräser" lite bara. Redigerat 23 april 2006 av Bebopkeys
Sonefors Postat 23 april 2006 Trådstartare Postat 23 april 2006 Rising Illusion Tack för den fina kritiken
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 23 april 2006 Postat 23 april 2006 Ta inte det så hårt, har inte hunnit lyssna ännu. Följer med forumet på min laptop, och den har bara högtalare typ skitblasters, så det är inte ens värt besväret!
Sonefors Postat 23 april 2006 Trådstartare Postat 23 april 2006 (redigerat) Ta inte det så hårt, har inte hunnit lyssna ännu. Följer med forumet på min laptop, och den har bara högtalare typ skitblasters, så det är inte ens värt besväret! Hehe, okej EDIT: Näe, nu är det dags att gå ut till studion och börja jobba lite 🥰 Redigerat 23 april 2006 av Sonefors
Sonefors Postat 23 april 2006 Trådstartare Postat 23 april 2006 Vacker låt!!!Får en gammal gubbe som jag att tänka på Midge Ure och Ultravox. Mycket 80-tal i kompet och lite amerikansk miniserie-tema i refmelodin (nån storslagen westernserie typ). Saknar lite hihats och grejor som "fräser" lite bara. Jag har ju lyssnat mycket på Ultravox. Men i denna låt har jag inspirerats av våren och den vackra solen jag ser när jag går in och lägger mig(ca 05:00)
Sonefors Postat 25 april 2006 Trådstartare Postat 25 april 2006 Ny version ligger uppe.... SÖKES: Topliner Sångproducent Textförfattare Mvh Sonefors
AssOwL™ Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 Det blir bättre och bättre... snygg uppgång efter flöjt-solot. Jag gillar sytharna där... Tänker på Vince Clarke... tidigare har Ultravox nämnts... helheten lite David Foster... Nä det är nog Sonfors-stil på det här! Man ska kanske inte jämföra med en massa annat. Texten till refrängen kan jag bidra med... Åååhhååhå baby baby baby... baby baby baby... Varsågod! 😲
Sonefors Postat 26 april 2006 Trådstartare Postat 26 april 2006 (redigerat) Är det så dåligt att ni som inte vet vem jag är, inte ens kan såga mig lite??? 😱 Mvh Fredrik EDIT: Kom igen nu, det är en riktigt bra låt.... Redigerat 26 april 2006 av Sonefors
tbruce Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 (redigerat) Mina öron är trötta just nu (har repat hela dagen utan öronproppar - ingen bra idé 😱 ) så jag tar bara en snabbgenomgång... Det låter fortfarande bra. 😄 Jag minns inte riktigt vad som är annorlunda mot förra versionen, mer än att den är förlängd. Även om den är ganska dancig på ett sätt så är det fortfarande mer instrumental pop än klubbmusik tycker jag, och då kan jag tycka att den kanske är en aning för enahanda. Och fortfarande så har ajg lite svårt för de "svulstigaste" delarna, men det är helt en personlig (de-)preferens, och egentligen ingen anledning att ändra. 😆 Redigerat 26 april 2006 av tbruce
Sonefors Postat 26 april 2006 Trådstartare Postat 26 april 2006 Mina öron är trötta just nu (har repat hela dagen utan öronproppar - ingen bra idé 😄 ) så jag tar bara en snabbgenomgång... Det låter fortfarande bra. 😆 Jag minns inte riktigt vad som är annorlunda mot förra versionen, mer än att den är förlängd. Även om den är ganska dancig på ett sätt så är det fortfarande mer instrumental pop än klubbmusik tycker jag, och då kan jag tycka att den kanske är en aning för enahanda. Och fortfarande så har ajg lite svårt för de "svulstigaste" delarna, men det är helt en personlig (de-)preferens, och egentligen ingen anledning att ändra. 🙂 Tackar och bockar för din kritik 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.