Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jo, nu har man äntligen skaffat sig Ivory 😆 men problemet är det att jag har för lite utrymme på hårddisken 😆 Men vill helst ta bort så lite som möjligt. (får väl vänta på nästa hårddisk)

Är det någon här som har testat den nya värsting VST-flygeln? i så fall, hur var den? sjukt grymt ljud eller?

Annons
Postat
Jo, nu har man äntligen skaffat sig Ivory 😆 men problemet är det att jag har för lite utrymme på hårddisken 😆 Men vill helst ta bort så lite som möjligt. (får väl vänta på nästa hårddisk)

Är det någon här som har testat den nya värsting VST-flygeln? i så fall, hur var den? sjukt grymt ljud eller?

Menar du Fazioli eller just Ivory över lag?

Jag har Ivory och köpte lös deras update 1.5 för några hundra.

Så vitt jag vet så finns det inget annat vst som slår Ivory i pianoljud. Men det är ju inte så konstigt, det är bortåt 35-40GB samplingar. Snart så kommer även uppdatering där du kan köra Ivory som stand alone.

och JA, Ivory låter sjukt snyggt!

Ps. Glöm inte att ladda ner deras patch så att du får med alla spaceljud.

Postat (redigerat)

ok tack!

skulle du kunna spela in något på piano bara lite snabbt om du orkar ? vore schyst att höra hur det låter 😆

Redigerat av Tyros
Postat

Är det där "rent" Ivory så att säga ? inget tillsatt eller nått? i så fall var det sjukt grymt

Postat
Är det där "rent" Ivory så att säga ? inget tillsatt eller nått? i så fall var det sjukt grymt

Ja, inget jag kan garantera. Men mitt Ivory låter sådär. Sen att killen som lirar som ett as är ju en annan story, det hjälper ju till att det låter så bra.

Jag har iaf inte hört något som bräckar Ivory än.

• 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
keithdrengen (oregistrerad)
Postat

Jeg har Ivory og synes lyden er meget tynd! På mit stereo - anlæg lyder det tyndt og spinkelt. På mine Senheisser HD595 hovedtelefoner, lyder bassen tilfredstillende, mellemtone og diskant lyder tyndt, spinkelt. Måske et GODT PA-anlæg vil kompensere for lyden. Jeg har hørt keyboards til 13000 kr. der havde meget federe klaverlyd. Anyways, prøvelydt det før du køber.

PS: Jer der har gode erfaringer med Ivory, bruger i det over stort pa-anlæg?(pa-speakers, -amplifier)

Postat

Fasen vad sugen jag blev nu då 😛 .. Fast jag vill nog köpa mig en lite hetare dator först, så jag kan använda pluggen samtidigt som andra kanaler 🙂

/Daniel

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.