Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har Cubase SX3 som huvuduprogram och så är ett av mina mjukvaru-instrument Elektrik Piano från Nativ Instruments.

När jag laddar in ljudbiblioteket i Elektrik Piano som standalone så fungerar det alledeles utmärkt och den laddar som den ska. Men när jag däremot jobbar med Elektrik piano som ett vst-instrument i Cubase SX3 så kommer det upp en irriterande dialogruta som säger att det fysiska minnet är för lågt för att kunna ladda in samplingen, men när jag fortsätter att ladda in det så är det inga som helst problem.

Det fysiska ram-minnet borde inte vara för lågt då min nya maskin är utrustad med 3.2 Ghz Dual Core och med 4 Gb 667 Mhz-minnen av märket KINGSTON, en hårddisk på ca 800 Gb raidbyggd och en vanlig systemdisk på 160 Gb. Jag tycker att det inte borde vara något problem och datorn är även fackmannabyggd.

Det kanske är någon konstig inställning i Cubase man måste göra, är det någon som har något tips?

M.v.h.

Fred

Redigerat av Fred
Annons
Postat

Har samma erfarenhet. I och för sig dök det upp när jag laddat Cubase smockfullt med Vst-synthar (bl a fem versioner av Battery). Det slutade dyka upp när jag spelat in alla spår som audiofiler och mutat midi-kanalerna med Vst-instrumenten.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.