DrivKraft Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 LÅTNAMN: The Mess ARTIST/GRUPP: Emo Niobic GENRE: Ingen aning, Chill? LÅTLÄNGD: 1.03 KOMPOSITÖR: Emo Niobic PRODUCENT: Emo Niobic EV. MEDVERKANDE: - INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 0.97 MB STATUS: Skiss LÅTLÄNK: Några åsikter om själva rytmiken? Ljudet är jag medveten om. Vill mest kolla av om det är godtagbart 😱
Marrexxx Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 rytmen vet jag inte men det var allt lite märklga länkar du har på din sida '
DrivKraft Postat 22 april 2006 Trådstartare Postat 22 april 2006 rytmen vet jag inte men det var allt lite märklga länkar du har på din sida' Vad nu? Har jag krånglat till det? 😱
tbruce Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Låter väl bra... men det var ju lite kort. 😱 Om du ska göra det längre så är du i desperat behov av en hook, dock - annars blir det bara pausmusik av det.
Danabacken Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 rytmen vet jag inte men det var allt lite märklga länkar du har på din sida' Vad nu? Har jag krånglat till det? 🙂 😱 Har du inte ens varit där och kollat själv? 😆😄
Danabacken Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Några åsikter om själva rytmiken? Ljudet är jag medveten om. Vill mest kolla av om det är godtagbart 😱 Mmm. det är godtagbart! 😆 Gött med lite lugnare musik såhär på kvällingen. kör på!
Jarnis Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Skön bit! Får lite DM-vibbar av "gitarren". Samplingarna ger inte så mycket, satsa på sång istället. Beatet borde växa till något mer. Saknar en djup basgång som ger lite tyngd åt det hela.
DrivKraft Postat 23 april 2006 Trådstartare Postat 23 april 2006 😏 Har du inte ens varit där och kollat själv? 😆😄 PÅ min sida här på forumet? Där ska väl allt stämma, tror jag väl! 🙂 Vad är det för märkligt med min hemsida och länken till "Ettklickforskogen"? He he...
DrivKraft Postat 23 april 2006 Trådstartare Postat 23 april 2006 Skön bit! Får lite DM-vibbar av "gitarren". Samplingarna ger inte så mycket, satsa på sång istället. Beatet borde växa till något mer. Saknar en djup basgång som ger lite tyngd åt det hela. DM-vibbar alltså? Har jag inte tänkt på 😏 Det är tänkt att gitarren ska utvecklas till att spela en lite roligare melodi...efter nån form av rytmikändring! I know, i know...samplingen...jag är en Sci-Fi nörd! Sång sparar jag hellre till mina andra projekt. Jag har funderat på en djup pad, jag vill gärna att 303an står för "gången" i basen...Vad tror Du? Eller blir det kaka på kaka? Jag kanske ska återkomma när jag pillat till det... Peace!
DrivKraft Postat 23 april 2006 Trådstartare Postat 23 april 2006 Några åsikter om själva rytmiken? Ljudet är jag medveten om. Vill mest kolla av om det är godtagbart 😆 Mmm. det är godtagbart! 😄 Gött med lite lugnare musik såhär på kvällingen. kör på! Thank you very big! 😏
steflund Postat 23 april 2006 Postat 23 april 2006 Jag vill ha en hurrande folkmassa till detta och ngn som mässar konstigheter på ngt främmande språk. Manschetter och lackstövlar... hehe. Jag hade på väldigt låg volym (orkade inte gräva fram lurarna, och damen sover), men detta låter trevligt. Lite pausmusik som ngn sade, men det behövs ju det också. =) Tycker trummorna är coola, kanske ngt ytterligare slagverk som ngn liten conga eller liknande som ligger på ngn enkel synkop? Äh, nu måste jag sova. 😏
DrivKraft Postat 23 april 2006 Trådstartare Postat 23 april 2006 Jag vill ha en hurrande folkmassa till detta och ngn som mässar konstigheter på ngt främmande språk. Manschetter och lackstövlar... hehe. Jag hade på väldigt låg volym (orkade inte gräva fram lurarna, och damen sover), men detta låter trevligt. Lite pausmusik som ngn sade, men det behövs ju det också. =) Tycker trummorna är coola, kanske ngt ytterligare slagverk som ngn liten conga eller liknande som ligger på ngn enkel synkop? Äh, nu måste jag sova. 😏 Ett främmande språk vore något! Good idea! Jag har kommit över en del radiosändning från ryska underättelsetjänsten från början av 80-talet...ska kika på det! TACKAR! Ut med Sci-Fi samplingen och in med ryska! Pausmusik, ja om man vill kalla det så, så javisst 🙂 Inte tänkt att den ska spelas ute på dansgolven utan mer i chillout-rummen 😆 Låten är under uppbyggnad, så ytterligare slagverk ska in! Tackar för angagemanget 😄 Pax Vobiscum!
steflund Postat 23 april 2006 Postat 23 april 2006 ...et in sonare noster juctim est. Dormire boni. 😏
DrivKraft Postat 23 april 2006 Trådstartare Postat 23 april 2006 ...et in sonare noster juctim est. Dormire boni. 😏 Så duktig är jag inte på Latin 😆
steflund Postat 23 april 2006 Postat 23 april 2006 Inte jag heller, men med ett bra lexikon så går det mesta att lösa... tror nog att jag skulle bli sågad av vilken som helst halvdan latin-student. 😳
D Vibe Postat 23 april 2006 Postat 23 april 2006 Schysst! Skulle vara fett med lite mer svulstighet sen när efter att speechen varit 😳 .. Utveckla gärna 303-slingan också 😳 /Daniel
Jarnis Postat 23 april 2006 Postat 23 april 2006 Jo, jag tänkte nog att 303:an ska svara för gången i basen, men att det ska finnas nåt tungt, subbigt därunder. Men jag vet inte, det kanske inte funkar?
DrivKraft Postat 24 april 2006 Trådstartare Postat 24 april 2006 Jo, jag tänkte nog att 303:an ska svara för gången i basen, men att det ska finnas nåt tungt, subbigt därunder. Men jag vet inte, det kanske inte funkar? Jag har experimenterat en del nu och lyssnat. Nån slags "fetma" behövs! Just nu ligger Atmosphere på med en subbish undermelodi, genom CamelSpace med Trancegaten på, lång decay...jag får pilla ett tag så återkommer jag snart! Gitarrmelodin är utvecklad, lite mer stämmningsfull. Vad gäller röstsamplingen så får det bli det första alternativet. Den ryska tjejen från KGB va alldeless för sur i kvalitén, men vem vet vad man kanske kommer över...
niklas73 Postat 24 april 2006 Postat 24 april 2006 Var har du kommit över dina samplingar? De amerikanska och ryska? Jag gillade soundet och det har potential. Det minner lite om en känsla jag får till Syntharna i The Club av Paul Oakenfield - jag kan iten för mitt liv beskriva dem men det är en sån häftig subtil känsla som jag aldrig vill förlora - något med ödslighet, natt, neon, party och itne ett dugg party... nej jag har aldrig tagit hallucigena droger. promise. Skönt bara med musiken. Det känns iofs som det är en stomme till ngt men det har du ju redan sagt.
DrivKraft Postat 24 april 2006 Trådstartare Postat 24 april 2006 Var har du kommit över dina samplingar? De amerikanska och ryska? Jag gillade soundet och det har potential. Det minner lite om en känsla jag får till Syntharna i The Club av Paul Oakenfield - jag kan iten för mitt liv beskriva dem men det är en sån häftig subtil känsla som jag aldrig vill förlora - något med ödslighet, natt, neon, party och itne ett dugg party... nej jag har aldrig tagit hallucigena droger. promise. Skönt bara med musiken. Det känns iofs som det är en stomme till ngt men det har du ju redan sagt. Den amerikanska samplingen är ifrån "2001 - A Space Odyssey", klassikern! (yes i know im a sci-fi geek!) Radiosändningarna hittade jag på nätet! Det är sändningar utförda av säkerhetstjänstsanställda, (haha, kul ord) KGB, CIA med flera. Har tyvärr tappat bort länken men de finns att ta ner lite här och var på nätet. I många fall behöver man restaurera ljuden ganska så kraftigt. Särskillt de från 70/80-talet. Hallucinogena droger? På eget bevåg!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.