Snow Brigade Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 (redigerat) LÅTNAMN: -------- ARTIST/GRUPP: Snow Brigade GENRE: Rockpop LÅTLÄNGD: 3:05 KOMPOSITÖR: Snow Brigade PRODUCENT: Snow Brigade EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: Mp3 STORLEK: 7.06 Mb STATUS: Låtskiss LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Det här är en slaskmix på en låtskiss till ett band jag är med i (Jeremy är bandet, fast jag spelar själv på låten här). Trummorna har jag petat in för hand utifrån samplingar, och dom är kanske inte dom bästa i världen. Alla kommentarer är dock välkomna. Jag är medveten om att den är lite enformig och slutar lite abrupt. Det är dock bara en skiss som jag kanske bygger vidare på. Redigerat 22 april 2006 av Snow Brigade
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Fan det blir bra det här fortsätt bygga för guds skull diggar det skarpt. Göran
Snow Brigade Postat 23 april 2006 Trådstartare Postat 23 april 2006 Fan det blir bra det här fortsätt bygga för guds skull diggar det skarpt. Göran Det var trevligt att höra. 😏
Desmond Postat 23 april 2006 Postat 23 april 2006 (redigerat) Den här låten har helt klart potential, jag gillar basen skarpt. Den maler på bra. Lite arrtips: i för-refrängen (vid 1.02 och 2.22) borde tempot halveras och låten spelas som en ballad, skulle ge en bra build-up till refrängen. Gitarren spelas så redan men inget annat. Refrängen måste byggas på med rejält med överstämmor på "One Step Behind" sedan solosång så att det blir lite "call-response" känsla. I andra versen efter solot skulle sången kunna solokompas av basen och resten komma in efter en och en halv takt eller någe. Det sista tipset är bara ett förslag men de två första vore brottsligt att inte genomföra!!! 😳 EDIT: Söndagmorgon ... Redigerat 23 april 2006 av Desmond
Snow Brigade Postat 23 april 2006 Trådstartare Postat 23 april 2006 (redigerat) Den här låten har helt klart potential, jag gillar basen skarpt. Den maler på bra.Lite arrtips: i för-refrängen (vid 1.02 och 2.22) borde tempot halveras och låten spelas som en ballad, skulle ge en bra build-up till refrängen. Gitarren spelas så redan men inget annat. Refrängen måste byggas på med rejält med överstämmor på "One Step Behind" sedan solosång så att det blir lite "call-response" känsla. I andra versen efter solot skulle sången kunna solokompas av basen och resten komma in efter en och en halv takt eller någe. Det sista tipset är bara ett förslag men de två första vore brottsligt att inte genomföra!!! 🤪 EDIT: Söndagmorgon ... Tack för kommentarerna. 😄 Vad gäller bryggan innan refrängen så saktar även trummorna ner där till en början, till halva tempot, fast det är inte så tydligt direkt. Sen kommer det in en gitarr som bara drar ackord som ringer ut, jag antar att det är den du menar som spelas som en ballad. Man kanske kunde göra det mer balladaktigt, jag ska fundera på det. Jag försökte göra lite överstämmor i refrängen, men jag fick inte till nåt, men det skulle behövas. Det blir lite grötigt med alla gitarrer så att låta basen kompa själv ibland är en bra idé. Framför allt eftersom det blev rätt gott ljud på den. 🙂 Tack igen. 🙂 Redigerat 23 april 2006 av Snow Brigade
Signert Postat 23 april 2006 Postat 23 april 2006 Skall direkt säga att detta är lite för "rockigt" för min smak. Men med denna reservation: Rösten låter ju så himla bra! Kanske kunde kräma i lite mer på just denna låt, fast, nej, det kanske skulle ta bort lite av karaktären. Keep it up! Refrängen är en riktig klistrare, mycket bra! Den skulle kunna utvecklas tycker jag. Personligen (och nu menar jag verkligen personligen, detta är tycke och smak) skulle jag kanske ändrat ackordföljden på andra vändan. Kanske gått på ett Bb efter A? Hänga på det, med nån färgning andra takten och sedan tillbaka till D? Finns massor av kul saker att göra med en sån catchy stump. Refrängen är inte lika direkt, men rätt bra och medryckande den också. Kanske nån variation på den med, så det inte blir exakt samma vända två gånger? Kan räcka att göra melodin lite annorlunda andra vändan. Förrefrängen är riktigt snygg och fungerar mycket bra harmoniskt. Texten är lite svår att höra, men det låter som det är en hel del snygga formuleringar därinne. Vi vet ju - efter akustiska festivalen - att du kan skriva bra texter. Som sagt, bara tycke och smak och lösa idéer såhär på kvällskvisten. Detta kommer att bli en vältare när du är klar med den! 😲
Valdez Postat 23 april 2006 Postat 23 april 2006 Bra låt..sången låter bra också..😲 Om detta nu är en slaskmix så kommer den bli kanon när du är färdig med den....lycka till!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.