Bajenuffe1 Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Whales of the Bearing Sea ARTIST/GRUPP: Bajenuffe (Legalizers) GENRE: Wannabe Irish Folk Punk LÅTLÄNGD:1.46 KOMPOSITÖR:Bajenuffe PRODUCENT:Bajenuffe EV. MEDVERKANDE:Farfars nystämda mandolin INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 1.21 STATUS:Skiss Nu har jag till slut fått strägar på min ärvda mandolin och "maaaaan" vad kul det är att spela!!! Har gjort en liten truddelut som jag skulle vilja ha råd om hur jag tar vidare. Vet inte riktigt vilka instrument som kan tänkas läggas på för att få det riktiga Irlänska gunget..Men det är ju tur att jag har er så ni kan hjälpa mig vidare... Ja, jag vet... Min Irlänska är ett skämt!!! Dagens konstaterande... Endast en idiot skriver en låt om valar i barents Hav! Text! Whales of the Bearing Sea Big and slow they hover Deep down in the cold and Blue infinity of darkness alone like me and you No cravens for the future primetime is its past a history filled with secrets well stored and ment to last Graceful is his kingdom The way he needs to be Man I´d like to be swimming Like the whales of the Bearing sea Whales of the Bearing Sea So fearful yet so humble swirling in its pride His fin waves "bye" to the hunters before he takes off to dive Who wouldn´t want the freedom feel the air is kicking in Divine seconds of a moment then off in a magic spin Graceful in his kingdom The way he needs to be Man I´d like to be swimming Like the whales of the Bearing sea Whales_of_the_Bearing_Sea_01.mp3 Redigerat 22 april 2006 av Bajenuffe1
martinm Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 En låt med en ganska skön stämning, men man kan ju undra varför man som svensk får för sig att göra en låt som denna. Trevlig livestämning. Jag skulle nog kompletera med nån handtrumma som håller takten o en bas, helst ståbas. Sången känns forcerad eftersom du inte får texten att stämma riktigt rytmiskt. På det hela taget tycker jag dock att du har gjort ett bra jobb, schysst mandolinplinkande. 😎
Bajenuffe1 Postat 22 april 2006 Trådstartare Postat 22 april 2006 Martinm.. Handtrummor...låter lockande. Jag vet att sången ligger "ur takt" men detta var första tagning och jag antar att det tar ett gäng repetitioner innan jag får ord, rytm, fuskad accent och Kapten Haddock-soundet på plats samtidigt. Ja varför gör man en låt som denna som Svensk.... Visste jag det kanske jag slapp min anti psykos medicin...ASG! Jag hade fan så kul när jag lirade in och det är nog den enda anledningen. /Bajenuffe
stajo Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 En låt med en sådan text måste man ju bara lyssna på 🙂. En kul låt med fart i! Döljer det sig något djupt budskap i texten...? Här kan nog göras tolkningar.. eller vill du bara bli en val i ditt nästa liv 😎 . Kanske lite dragspel, orgel, ståbas och lite trummor.
Bajenuffe1 Postat 22 april 2006 Trådstartare Postat 22 april 2006 stajo. Fan...allt sittande framför cubase har gjort att man lagt på sig ett par kg, så om det finns ett budskap så är det... "I surrender! Let´s go whale! ASG
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.