Pelle Rylander Postat 21 april 2006 Dela Postat 21 april 2006 (redigerat) Känner vi för lite gamla svenska (å andra, för all del!) ordspråk? Man kan ju har hur ball som helst med dem! Om man byter ut lite ord. Kasta ut dina gamla twistade ordstäv här! För att du ska fatta poängen börjar jag med ett par..: "Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden" "Den som väntar på nån som gått, behöver inte vänta längre" 😱 Redigerat 21 april 2006 av Pelle Rylander Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 21 april 2006 Dela Postat 21 april 2006 den som söker, har finnar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shaidar (oregistrerad) Postat 21 april 2006 Dela Postat 21 april 2006 Det är inte meningen att dra er alla över samma kant, men nä, nu får jag allt vatten på min kran! Och det promenerar mig på nerverna! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 21 april 2006 Dela Postat 21 april 2006 "Den som väntar på nån som gått, behöver inte vänta längre" 😉 😛😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bdatony Postat 21 april 2006 Dela Postat 21 april 2006 Den man ligger med får bädda. Övning är träning. Man ska inte kasta sten innan man närmat sig bäcken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 21 april 2006 Dela Postat 21 april 2006 Som att vinka åt en döv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 21 april 2006 Dela Postat 21 april 2006 Den som söker han letar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 22 april 2006 Dela Postat 22 april 2006 Man skall inte kasta spjut i hissen. Nu gäller det att hålla tungan i rätt mun. Göra två flugor på smällen. Springa runt som ett jehovas (i stället för som ett jehu) Vad är ett jehu förresten? //nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bdatony Postat 22 april 2006 Dela Postat 22 april 2006 Bränt barn luktar illa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey Zwei Postat 22 april 2006 Dela Postat 22 april 2006 Man ska inte kasta glas i stenhus. (Tyvär ett sant exempel) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 22 april 2006 Dela Postat 22 april 2006 Man skall inte kasta spjut i radhus. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 22 april 2006 Dela Postat 22 april 2006 Detta driver dom med i två nile city avsnitt. So Long -Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 22 april 2006 Dela Postat 22 april 2006 Detta driver dom med i två nile city avsnitt. So Long -Zyan den fattade inte jag 😲🙂😎😄😉😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bdatony Postat 22 april 2006 Dela Postat 22 april 2006 Detta driver dom med i två nile city avsnitt. So Long -Zyan den fattade inte jag 😲😳🙂😄😉😱 Det kanske var en variant av "den som driver åker åt sidan" eller Död fisk driver nedströms... Förresten Vem kom först hönan eller ägget? Det beror på vart de skulle... Skulle de ner kom ägget först och skulle de upp kom hönan först 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gol Postat 22 april 2006 Dela Postat 22 april 2006 (redigerat) Detta driver dom med i två nile city avsnitt. So Long -Zyan den fattade inte jag 😱🙂😕😄😉😳 Klart du gör! 😎 Kolla in klippet med Mick Talbot. http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/...ndex.jsp?d=2155 Så underbart bra! 😲 Redigerat 22 april 2006 av gol Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 22 april 2006 Dela Postat 22 april 2006 Man skall inte kasta spjut i hissen. Vad menas med det? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey Zwei Postat 22 april 2006 Dela Postat 22 april 2006 Skomankare, bliv på din häst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 22 april 2006 Dela Postat 22 april 2006 (redigerat) Du skall inte ropa hej förrän du är över beckenet! Den som tittar den ser Det här säger jag bara två gånger skrek bonden, och åt upp hunden. (Gammalt ordstäv...) Han är inte dum i huvudet, han har bara otur när han tänker. Alla vill sitta vid regeringens bord, men ingen vill diska.... EDIT: Kom på en till Politiker är som krokodiler, stora i käften och har inga öron. Redigerat 22 april 2006 av Light Head Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 22 april 2006 Dela Postat 22 april 2006 Detta driver dom med i två nile city avsnitt. So Long -Zyan den fattade inte jag 😲🙂🙂😄😉😱 Klart du gör! 😎 Kolla in klippet med Mick Talbot. http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/...ndex.jsp?d=2155 Så underbart bra! 😆 Men han menade ju inte så! 😛 Och ja, det är sjukt kul! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gol Postat 22 april 2006 Dela Postat 22 april 2006 Detta driver dom med i två nile city avsnitt. So Long -Zyan den fattade inte jag 🙂😎😱🙂🙂😎 Klart du gör! 🙂 Kolla in klippet med Mick Talbot. http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/...ndex.jsp?d=2155 Så underbart bra! Men han menade ju inte så! 🙂 Och ja, det är sjukt kul! 🙂 Vad menade han inte? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 22 april 2006 Dela Postat 22 april 2006 Den sitter som fisken i handsken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 22 april 2006 Dela Postat 22 april 2006 (redigerat) edit: raderat Redigerat 23 april 2006 av Phobos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 22 april 2006 Dela Postat 22 april 2006 Detta driver dom med i två nile city avsnitt. So Long -Zyan den fattade inte jag 😲😄😱😄😉😱 Klart du gör! 😎 Kolla in klippet med Mick Talbot. http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/...ndex.jsp?d=2155 Så underbart bra! Men han menade ju inte så! 😛 Och ja, det är sjukt kul! 😄 Vad menade han inte? 😆 att... ehm.. äsch, nu blev det för rörigt för min lilla hjärna 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Per_a_55 Postat 22 april 2006 Dela Postat 22 april 2006 Liten tuva skyr elden Bättre en tia i handen än en tjuga i foten Man skall inte sälja smöret innan björnen är skjuten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rix Postat 23 april 2006 Dela Postat 23 april 2006 Inte kasta pil i gummibåt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pelle Rylander Postat 23 april 2006 Trådstartare Dela Postat 23 april 2006 Liten torving fäller ofta stor Lars Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 23 april 2006 Dela Postat 23 april 2006 Ta säden där den kommer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 23 april 2006 Dela Postat 23 april 2006 Att meta är att väta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hygienteknikern (oregistrerad) Postat 23 april 2006 Dela Postat 23 april 2006 "Den som gapar över mycket stjälper ofta stort lass." "Den som spar får gå med rumpan bar" "Kors i ändan, sade kärringen om rönnbären." "Den som inga kläder har mister ofta hela stycket." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 23 april 2006 Dela Postat 23 april 2006 Detta driver dom med i två nile city avsnitt. So Long -Zyan den fattade inte jag 😲😄😲😄😉😱 Klart du gör! 😎 Kolla in klippet med Mick Talbot. http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/...ndex.jsp?d=2155 Så underbart bra! Men han menade ju inte så! 😛 Och ja, det är sjukt kul! 😄 Vad menade han inte? 🙁 att... ehm.. äsch, nu blev det för rörigt för min lilla hjärna 😱 Vad ni drog iväg med kommentarer på en sådan skitsak. Så hur menade jag egentligen? Det var helt klart Mick Talbot. En av favoritsketcherna någonsin är på restaurangen i kaknästornet. Där vrider Robert Gustafson om lite ord på bara ett sätt han kan. Bästa OT länken på forumet någonsin. Tack Gol Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.