Jump to content
Annons

Toastmaster


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Toastmaster

Vad gör en sån?

Förutom att se till att det vita brödet blir jämnt rostat på bägge sidor alltså...

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, det beror lite på vad det är för tillställning.. Bröllop?

Jag har varit toastmaster på bröllop iaf, och då har man haft koll på festen, dvs, ordnat med dom som ska tala, läsa telegram.. kanske hjälpa brudparet inför bröllopet... hur dom vill att saker och ting ska flyta på... Kanske hålla i allsång?.... Om det nu är ett bröllop du ska toasmastra (?).

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Overkill, bränt bröd antar jag?

Allsång På bröllop? Allvarligt talat...hur vanligt är det?

Och detta med tal... Det är väl ändå "bara" max 4 stycken eller vad?

Angående musiken: brukar det vara modern musik, typ schlagers...eller bara 1800-talsvalser?

Toastmastern är alltså en slags organisatör och lektant. Tur att det inte är jag som ska vara det!

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Overkill, bränt bröd antar jag?

Allsång På bröllop? Allvarligt talat...hur vanligt är det?

Och detta med tal... Det är väl ändå "bara" max 4 stycken eller vad?

Angående musiken: brukar det vara modern musik, typ schlagers...eller bara 1800-talsvalser?

Toastmastern är alltså en slags organisatör och lektant. Tur att det inte är jag som ska vara det!

😄

:musik

Låter ungefär som mamma när man hade barnkalas 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Och detta med tal... Det är väl ändå "bara" max 4 stycken eller vad?

I bästa fall ja... Mer normalt är väl att halva jäkla festen vill hålla tal, så då gäller det att se till att alla som vill hålla tal ska få det, men se till att talen blir så korta som möjligt så att den andra halvan av gästerna som ska lyssna på alla talen inte somnar innan efterrätten är serverad... 😱

Men läs mer på Bröllopsguiden om du är intresserad av vad som ska göras av toastmastern.

/Henning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Overkill, bränt bröd antar jag?

Allsång På bröllop? Allvarligt talat...hur vanligt är det?

Och detta med tal... Det är väl ändå "bara" max 4 stycken eller vad?

Angående musiken: brukar det vara modern musik, typ schlagers...eller bara 1800-talsvalser?

Toastmastern är alltså en slags organisatör och lektant. Tur att det inte är jag som ska vara det!

😄

:musik

inte fasen vet jag, om det skall vara "allsång" eller dryckervisor eller vad de nu kan vara.... Men det brukar vara toasmastern som håller i det..

Sen efter middagen å det hela ätandet så kan de nog vara himla bra att ordna me en dj eller nån annan som rattar musiken under kvällen/natten

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...