Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjenare!

Skulle va tacksam om hjälp med detta tydligen vanliga problem. Har skaffat ett ett nytt ljudkort M-Audio Firewire 410 och får knaster när jag spelar in. Har tagit bort Sp 2 i Xp:n, checkat de flesta inställningar, tagit bort drivrutiner för ljudkortet och installerat dem igen och har dessutom sett över vilken IRQ den använder. Den är nu ensam på PCI 5 tror jag .( Ifall det är den som är IEEE 1394 Host Controller?)

SÅ vad näst? Kan liksom inte hitta på fler sätt att åtgärda problemet just nu..

Använder Cubase Sx3

Känner nån till fler sätt man skulle kunna bli av med knastret på ..?

😄

Redigerat av Max4rock
Annons
oloan808 (oregistrerad)
Postat

Vad har du för dator? Har själv haft mycket problem med knaster med mitt firepod ljudkort. Vissa datorer är sämre (fungerar inte alls) med externaljudkort, bärbara datorer är inte att rekomendera såvida det inte är av märket Frost. Går kortet via firewire?

Postat (redigerat)

Min dator har en Intel Pentium 2,8 ghz processor, 1 giga rams arbetsminne, burken ihopplockad av en polare. Om de uppgifterna kan vara till nån nytta.. Kortet går via Firewire som sagt.

Redigerat av Max4rock

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.