krueger (oregistrerad) Postat 7 juni 2004 Postat 7 juni 2004 Hejsan! Jag har ett Soundblaster Live Platinum med Creatives drivers och använder Sonar 3 Prod. Edition. Nu när jag vill lägga till soundfonts och använda fungerar inte det då valet är grått och inte går att trycka på... Hur kommer detta sig? Någon som kan avända soudnfonts i sonar3?? Mvh Fredde
P3t3r Postat 29 juni 2004 Postat 29 juni 2004 Använd Vsampler som följer med Sonar. Så låser du inte upp minnet på samma sätt heller (eller har jag fel?)... Vsampler tar lite mer CPU kraft förstås...
dede Postat 10 juli 2004 Postat 10 juli 2004 Jag får Soundfonts att funka. Men så bytte jag drivrutiner till KX-projektet som nån tipsade om nånstans på detta forum. Creatives egna drivisar är skit. Med KX får du både ASIO till låg latency och de mjukvsrusyntar som behövs till alla dessa fantastiska gratis ej CPU konsumerande soundfonts som finns där ute. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.