Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Drugged up leprechauns, idunno

ARTIST/GRUPP: ingen som nån känner till.

GENRE: skulle kunna vara metal, kanske grunge, vad tycker du? jag vet inte

LÅTLÄNGD: 4.16

KOMPOSITÖR: insändaren

PRODUCENT: insändaren

EV. MEDVERKANDE: ingen, eller jo insändaren

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 10MB

STATUS: Skulle nästan kunna vara klar.

LÅTLÄNK:

Jag vet inte om den här ska in i samarbeten eller in här på demo, men just nu så saknas uppenbarligen sång. Sen vet jag inte om mixen duger, eller om nått annat suger. Behöver lite input.

Nått som jag hade tänkt göra om är versen efter solot som kommer tillbaka lite abrupt, typ som inget hänt, vilket låter lite konstigt.

Jag skulle gärna ta emot ett erbjudande om att lägga sång, eller att göra om trummor - jag är ingen trummis själv.

Annons
Postat
Hmmm...intressant!...många fräcka riff!..gillar!... 😏

Kul att det fanns nått bra, men hur är ljudet? Funkar trummorna?

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Klipp basen från elgitarrerna. Murvlar och grumlar lite. Tror inte soundet skulle lida av det. Denna låt sku kräva en "knyckig" sång med alla dessa synkoperingar. Trummorna är väldigt torra, men kanske genren kräver det, jag vet inte. Virveln och hh-open låter lite väl syntetiska. Gitarrerna är ju snygga och riffena mycket intressanta. På 2:33 kommer ett solo vilket soundmässigt/nivåmässigt inte matchar resten av låten, mixa om det helt.

Postat (redigerat)

Jorå HEAVY er'e allt ... trummorna lite för softa ... Fräcka riff .. yeahhh..

Det där med trummorna, kan höra med en grymm trummis om de 'e OK!?

Hur er'e med sången .. ? Haru tänkt dig å sjunga själv ? Om inte så kan Jag nog testa mig sätta dit en slinga .. Jo å föresten Text?

Hör av dig!

mvh: job

Redigerat av job
Postat
Klipp basen från elgitarrerna. Murvlar och grumlar lite. Tror inte soundet skulle lida av det. Denna låt sku kräva en "knyckig" sång med alla dessa synkoperingar. Trummorna är väldigt torra, men kanske genren kräver det, jag vet inte. Virveln och hh-open låter lite väl syntetiska. Gitarrerna är ju snygga och riffena mycket intressanta. På 2:33 kommer ett solo vilket soundmässigt/nivåmässigt inte matchar resten av låten, mixa om det helt.

Ok, ska ta bort bas från gitarrerna. Jag vet inte hur mycket jag kan göra åt själva ljudet på trummorna per sampling. Allt är gjort i en zoom mrs 1266. Vad jag vet (måste kolla manualen) så går det inte att lägga särskillt mycket effekter per sampling, det enda jag kan komma på som man kan mecka med är är pitch och panorering. Men jag kan ju testa andra samplingar förstås.

Vad du menar med solot är bl.a. att det är för högt va? Tyckte också det först, men en annan jag känner sa att det var bra så jag blev förvirrad :rolleyes:.

Postat

Hur er'e med sången .. ? Haru tänkt dig å sjunga själv ? Om inte så kan Jag nog testa mig sätta dit en slinga .. Jo å föresten Text?

Hör av dig!

Hör gärna. Frågan är hur man ska ordna det bara i portan. Det enda jag kan komma på är att skicka in en wav i den.

Jag undviker att sjunga själv så mycket som möjligt när någon kan höra :rolleyes: Har varken text eller melodi. Brukar ha en melodi i tankarna i bland, men inte den här gången Men jag hade väl tänkt mig nått i stil med layne staley i låten damn that river. Man kan säkert höra influenser från den i den här.

Postat

Hör av dig!

Hör gärna. Frågan är hur man ska ordna det bara i portan. Det enda jag kan komma på är att skicka in en wav i den.

Jag undviker att sjunga själv så mycket som möjligt när någon kan höra 🙂 Har varken text eller melodi. Brukar ha en melodi i tankarna i bland, men inte den här gången Men jag hade väl tänkt mig nått i stil med layne staley i låten damn that river. Man kan säkert höra influenser från den i den här.

Wav låter OK!

"Layne Staley i låten damn that river .. ska lyssna å se vad Jag kan få ut av det.

Hör av mig igen senare!

mvh. job

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.