Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon som använder programet och som kan rekomendera det.

Det ser helt okej ut och fick relativt bra betyg av MM.

Det är ju Steinberg som har den produkten, kostar nu 1159:-

Hur bra låter Broomstick Bass??

Eller ska man satsa på Virtual Bassist av Steinberg?

finns ett till, alternativ att man köper en billig bas på någon butik för samma peng :rolleyes:

Annons
Postat

Tycker att virtual bassist låter långt mkt bättre än broomstick bass. Annars rekommenderar jag Trilogy från Spectrasonics. 🙁

Postat

tycker du ska köpa en bas, det går fortare att spela in, blir mer eget och personligt.

Postat

Jag har ett problem med Virtual Bassist. När jag spelar in sätter in en ton i "pianorollen" så börjar den spela en helt egen melodi/basslinga. Hur tar man bort det så att den bara spelar en ton?? tack på förhand //fjodrov

Postat
Jag har ett problem med Virtual Bassist. När jag spelar in sätter in en ton i "pianorollen" så börjar den spela en helt egen melodi/basslinga. Hur tar man bort det så att den bara spelar en ton?? tack på förhand //fjodrov

Är inte VB samplade licks som man inte kan använda enbart tonerna medans BB är samplade toner + även samplade licks?!

För övrigt så är BB tillverkad av samma personer som tillverkat Groove Agent och Virtual Guitarist.

Postat

Det är ju det som är själva idén med Virtual Bassist.. :rolleyes: Vill du bara ha bas-ljud finns det ju bättre alternativ, tex trilogy.

Postat

Är inte VB samplade licks som man inte kan använda enbart tonerna medans BB är samplade toner + även samplade licks?!

För övrigt så är BB tillverkad av samma personer som tillverkat Groove Agent och Virtual Guitarist.

Precis!

Virtual Bassist består enbart av färdiga kompfigurer och är därför inte alls lika flexibelt - men ändå bra på sitt sätt.

Broomstick är betydligt mer flexibelt eftersom man kan spela själv på de olika basarna. Kompfigurerna i Broomstick är liknande midifiler som spelar upp ljudet (precis som i Virtual Guitarist och Groove Agent) - och man kan dessutom hämta nya ljud och kompstilar till Broomstick om man har registrerat sig på http://www.bornemark.se . :rolleyes:

Dessutom finns det många fler basljud att välja bland från början i Broomstick, än i VB - så det finns ingen tvekan om vad jag skulle välja. 😉

Postat

Om det är en form av autoplayer du är ute efter finns det en del komp i Broomstick som kan fungera.

Jag köpte programmet bara för att få lite "bas-inspiration" samtidigt som jag fick det till ett bra pris vid köp av massa andra prylar... men jag använder det ytterst sällan då själva spelstilen på kompen låter lite för mycket Virtual guitarist för att kännas sådär klockrent. m.a.o: ska du ha det till något annat än dansbandsmusik får du bereda dig på lite jobb med eq och allehanda "skita-ner-effekter" för att få det att passa.

Annars kan jag helhjärtat rekommendera Spectrasonics Trilogy - basmodulen, nackdelen är väl att du där måste spela basgången själv, men soundet är gruvligt bra..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.