rankey (oregistrerad) Postat 20 april 2006 Postat 20 april 2006 LÅTNAMN: Golden (Original Mix) ARTIST/GRUPP: Rankey GENRE: Melodisk Trance LÅTLÄNGD: 9.10 KOMPOSITÖR: R. Sillard PRODUCENT: R. Sillard EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: Första kvartalet 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 12.8 mb STATUS: Färdig låt LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Detta är ett utav flertalet låtar som jag aldrig orkade skicka ut ordentligt till labels. Den spelades lite här o där men bolagen som fick den var lite halvt intresserade men det blev aldrig av nåt signande på riktigt. Soundet i sig är nog lite "gammalt" nu (2003-sound typ), för att den ska släppas så jag kan lika gärna dela med mig den så den slipper damma på hårddisken helt i onödan Lite Pulser-stuk på den, kanske nån gillar, ägde på golven i somras iaf PS. Letar ej efter tips på förbättringar då detta aldrig lär redigeras ändå.
mornel Postat 20 april 2006 Postat 20 april 2006 Jag gillar låten, men det distar och har sig; bland annat leadsynthen när du öppnar filtret under breaket och baskaggen under vissa fills. Lite jobbigt när man lyssnar.
rankey (oregistrerad) Postat 20 april 2006 Postat 20 april 2006 Okej, trevligt. Knastret ja... får nämna att allt är mixat i 22050 khz i Reason då datorn inte pallar driva mer än 5 spår i vanlig kvalle på denna låt. Fick aldrig napp på vad som var fel att knastret kom in, så den fick vara kvar. Kanske får fixa det när det blir en ny dator
Danabacken Postat 20 april 2006 Postat 20 april 2006 Mums! Det svänger skönt! Dock tyckte jag att den bara blev långtråkig längre fram. Behövs inte så värst mycket förbättringar här inte.
mornel Postat 20 april 2006 Postat 20 april 2006 Åh, så det är Reason som gäller? SKulle vara himla roligt att få ta en titt på en rps-fil eller liknande, produktionen är, bortsett från disten/knastret, riktigt schysst och kanske kan man lära sig en sak eller två. Pleeeease? 😆
rankey (oregistrerad) Postat 23 april 2006 Postat 23 april 2006 Ok, slängde upp en rps här. Troligen saknas det ljud från refills, och kanalbenämningen är sämst. Orkade inte flexxa med dem, hoppas ni klarar er utan. Fast notera att detta var gjort innan Reason 3 kom, numera bygger jag aldrig mina rack såhär... så jag vet inte om det här är till nån större hjälp. 😄
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 23 april 2006 Postat 23 april 2006 Jag gillar inte trance så mycket, men detta är fan bra! Låter väldigt proffsigt! 😄
D Vibe Postat 23 april 2006 Postat 23 april 2006 Schysst. Lite väl kliché dock (enligt min egna smak).. Samt att som sagt, det distar för mkt samt att det är för mkt kompressor ibland så bastrumman nästan tar bort allting förutom sig själv (vilket låter väldigt konstigt vid fills). Däremot så tycker jag inte man ska hålla på och fundera på när en viss stil var "inne" eller liknande, gör det som du själv tycker är bra istället. /Daniel
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.