Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: L

ARTIST/GRUPP:AL

GENRE:electronica/triphop

LÅTLÄNGD: 3.10

KOMPOSITÖR: Anders

PRODUCENT:Anders

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

(STORLEK: ca 3.7 mb

STATUS: skiss

Goddag allesammans!

Nu har jag provat att lägga på lite sång på denna låt och är ytterst nyfiken på vad ni har att säga. Är faktiskt första gången jag provar med sång, har bara kört instrumentalt förut och skulle därför gärna höra några synpunkter på själva rösten också även fast ni kanske inte gillar melodin. Är den helt hopplös eller går den att jobba på tror ni? Är som sagt första gången jag provar att sjunga.

MVH

Adde

projektL.mp3

Redigerat av conanbarberaren
Annons
Postat

Upp med sången 10db 😕 Nää men, den måste upp rejält...melodin verkar OK....kanske bort med den effekten som ligger på sången....bra låt( med risk för att bli tjatig 😕 )

/ karl

Postat

Ok, jo jag antog nästan att sången var för låg. Ena högtalaren pajade precis när jag skulle börja mixa sången så jag fick chansa lite. Ska åtgärda så fort jag får igång högtalaren igen. Tack för kommentaren iallafall.

Postat

Den där effekten på sången är väldigt jobbig, altså inge bra. Bort med den, illa kvickt!

Låten var lite väl flummig, tycker jag. Låter annars bra, ingen höjdare precis. Kör på!

Postat

hmm ok nu har jag försökt höja sången lite fast återigen på chans eftersom högtalaren fortfarande är paj. Vet inte riktigt vad det är för effekt ni menar? Vänligen utveckla så ska jag försöka ändra det.

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Ja ja skoj upp med sången lite till bara en snutt, häftigt mera Peter Gabriel vibbar på forumet ikväll. Funkar skitbra med sång eller rättare sagt det ska va sång, helt rätt. Kanske hela mixen ska upp lite oxå verkar lite lågt om jag jämför med det andra som jag har hört ikväll.

Göran

Postat

tack för visat intresse allesammans!

@karl: har höjt sången nu, men är osäker på om det är tillräckligt

@danabacken: Skulle bli glad om du kunde berätta mer precist vad det är för effekt du inte gillar? Vill redigera

@burnin sven: Tackar, kul jämförelse även om peter gabriel inte är något jag lyssnar på direkt.

Skulle uppskatta om man kunde få nån mer kommentar på sången också. Är rösten helt kass eller skulle det kanske gå att göra något med den?

MVH

Adde

Postat (redigerat)

Det är jävligt skön låt enligt mig.

Men börja med att slopa EXAKT alla effekter på sången.

Höj upp den ännu lite till och lägg dit en bra:

1:Eq lr en multibandskompressor

2:Reverb (inget Chorus)

3:kompressor

4: de-esser

Du har något skönt på G.

Jobba vidare 😄

Mvh

Fredrik

EDIT: trummorna blir lite röriga(när visparna kommer in), men det kanske

jämnar ut sig om du fixar till sången

Redigerat av Sonefors
Postat

Här finns en en kanonlåt under alla effekter! 😄 Ta till dig vad folk säger och utveckla din komposition.

Mvh

Tobbe

Postat (redigerat)

Väldigt fint intro och lovande en bra bit, men efter mitten nånstans så börjar det bli för rörigt. Sången kan nog funka tror jag, jag har inget emot faseffekten som ligger på den men hjälp fram konsonanterna lite och höj sången bara en aning till.

Även om det saknas lite så låter det lovande!

Redigerat av tbruce
Postat

Kanon av er att ni ger så pass bra och konstruktiv kritik. Ni anar inte vad jag uppskattar detta.

@Sonerfors: Tackar så så hjärtligt. Skitbra att du kommer med så pass konkreta åtgärdsförslag

@grannen: muchos gracias, ska verkligen ta till mig detta

@tbruce: Har kanske rätt i att den blir lite rörig efter ett tag, men det var nästan lite tanken med det hela. Dock får det ju inte gå överstyr så att låten blir lidande såklart. Bra att du påpekar.

@Tack för lyssningen iallafall=) Är det alla effekterna du stör dig på i sången eller är det rösten? Eller kanske melodin?

Hmm summa sumarum. Verkar som man ska slopa en hel del effekter och och kanske höja sången en aning till. Men tycker ni rösten håller eller? Kan ju ingenting om sångteknik och så. Men det känns som man skulle kunna lära sig en hel del av alla er här på forumet.

tack återigen för visat intresse!

Adde

Postat

La på lite faseffekt för att sången skulle smälta in mer i resten av låten. Den kanske är onödig, men är det nån som isåfall har något tips på hur jag kan göra för att inte få sången så "naken" (Frågan kanske egentligen hör till ett annat forum men men)

Postat

Tycker låten i sig är rätt skön...

Inte nått jag skulle köpa iofs men ändå.

Tycker även effekterna på sången är lite udda (läs bra), originella...

Typ istället för ex vocoder....

Överlag hmmmm, njutbar men inget direkt köptvång.... :rolleyes:

Postat

@twiligt Zound: Får tacka så mycket. Kul att du tyckte effekterna på sången var originella och udda fast på ett ok sätt. Det är precis det jag är ute efter, ville experimentera lite utan att behöva använda vocoder. För övrigt försöker jag också för det mesta skapa musik som är lite originell och annorlunda och det är inte alltid det passar alla i smaken..=)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.