emser Postat 20 april 2006 Postat 20 april 2006 (redigerat) Ännu en där jag behöver lite råd innan riktig sång läggs. Alltså sången behöver ni inte bry er om men musiken skulle vara bra att få lite kritik på. /emser LÅTNAMN:this time ARTIST/GRUPP:emser GENRE:pop LÅTLÄNGD:3:44 KOMPOSITÖR:emser PRODUCENT:emser EV. MEDVERKANDE:emser INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT:mp3 STORLEK:5,7 mb STATUS: Skiss This_time_post_1.mp3 Redigerat 20 april 2006 av emser
karl Postat 20 april 2006 Postat 20 april 2006 Nice ...men skum melodilinje i verserna (låter nästan som du sjunger ett halvt tonsteg ner gentemot harmisarna) 🙂 annars schysst gitarrfigur mellan verserna och som vanligt J¤%$@ bra proddat.....good craftmanship 😉
emser Postat 20 april 2006 Trådstartare Postat 20 april 2006 (redigerat) Nice ...men skum melodilinje i verserna (låter nästan som du sjunger ett halvt tonsteg ner gentemot harmisarna) 🙂 annars schysst gitarrfigur mellan verserna och som vanligt J¤%$@ bra proddat.....good craftmanship 😉 Coolers 😄 melodin är inte spikad än, får vänta in en riktig sångare som får färga den efter tycke och smak. Tack för tyck /ems Redigerat 20 april 2006 av emser
karl Postat 20 april 2006 Postat 20 april 2006 Och vad är det som inte gör dig till en "riktig" sångare???? Kanonröst ( 3 på 1000)
emser Postat 20 april 2006 Trådstartare Postat 20 april 2006 Och vad är det som inte gör dig till en "riktig" sångare???? Kanonröst ( 3 på 1000) 😉😠 Äsch... 😄
HONUNG Postat 20 april 2006 Postat 20 april 2006 Jag måste bara skriva nåt här 😉 Jag måste bara hålla med... Jag gillar sångslingan i början. oväntad och skön.
emser Postat 20 april 2006 Trådstartare Postat 20 april 2006 oväntad och skön. Ja, visst blev den lite skruvad
equality Postat 20 april 2006 Postat 20 april 2006 Ytterligare en hit i mina öron. Fasen, nu måste du få ut din musik, kan ju räcka hur långt som helst. Enda jag saknar här är ett melodiskt stick förutom det där technoaktiga fyndiga med synth. Bland det snyggaste på denna är synkoperingen i sista refrängtakten vid 01:32 smått genialt och synd att det inte kommer igen.
emser Postat 20 april 2006 Trådstartare Postat 20 april 2006 Ytterligare en hit i mina öron. Fasen, nu måste du få ut din musik, kan ju räcka hur långt som helst. Enda jag saknar här är ett melodiskt stick förutom det där technoaktiga fyndiga med synth. Bland det snyggaste på denna är synkoperingen i sista refrängtakten vid 01:32 smått genialt och synd att det inte kommer igen. Cool, tackars, Det skall till någon form av sångmelodi i det där technoaktiga sticket, har bara inte kommit på vad. 😄 Jag tror synkopen blir effektfull och snygg just för att den bara dyker upp en gång, men jag har ju haft fel förut Tack för tyck. /emser
djonas Postat 20 april 2006 Postat 20 april 2006 (redigerat) Skön låt! Jäkligt oväntad melodi på versen...me like. Du är ju en riktig sångare dude. Jag gillar din röst som fan...mkt attityd. Gillar produktionen oxå. Snygg mix även om basen är lite väl framträdande. 😆 BTW vad har hänt med den där tjejen som du jobbade med. Gör ni nåt ihop längre? Mvh / djonas Redigerat 20 april 2006 av djonas
surikatmamma Postat 20 april 2006 Postat 20 april 2006 Tycker att sången känns lite dov, men annars har jag inget att klaga på! Får lite vibbar av senaste NIN-plattan, och synkopen i första refrängen är som det redan sagts grymt snygg.
emser Postat 21 april 2006 Trådstartare Postat 21 april 2006 BTW vad har hänt med den där tjejen som du jobbade med. Gör ni nåt ihop längre?Mvh / djonas Tack mannen, "Projekt Makro" går sakta framåt, mycket barn, hus, hundar, bilar och jobb som hela tiden kommer i vägen. 😄 /emser
emser Postat 21 april 2006 Trådstartare Postat 21 april 2006 Tycker att sången känns lite dov, men annars har jag inget att klaga på! Får lite vibbar av senaste NIN-plattan, och synkopen i första refrängen är som det redan sagts grymt snygg. Hoppla, hade väl aldrig kunnat drömma om att någonsin få bli nämnd i samma mening som Trent. 😄 Sången skall läggas om av någon som sjunger bättre. /emser
equality Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Jag tror synkopen blir effektfull och snygg just för att den bara dyker upp en gång Visst, men då skall du inte bränna den effekten direkt utan lägga den i sista refrängen. 😏
Harmonica mike Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Tjena.. Mycket snyggt arrat..bra låt! Tycker att du har en fin ton i rösten..du sjunger med bra teknik,,finns inget att anmärka på där..KANON JOBB!! MVH Micael
Grannen Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Ja, jävlar vad det låter bra! 😕 Häftigt med den lite udda sångmelodin. Lite körer på refrängen kanske? Finns en dovhet i sångljudet men det kan nog vara en smaksak. Riktigt bra jobb som det brukar vara med dina låtar! 🙂
Jarnis Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Schysst! Egensinnigt. Genomarbetat. Jag tror att det skulle sitta fint med ett house/madchester-aktigt piano i refrängen. Lite mer "krisp" i ljudet skulle inte skada. Lite glitter, liksom.
tbruce Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Refrängen låter lite Nick Borgen kanske men annars är det ju schysst. Versmelodin är bra, men tonerna ligger lite surt, lite autotune så blir det nog kanon... Själva kompet är snyggt, nog det bästa med låten.
emser Postat 23 april 2006 Trådstartare Postat 23 april 2006 Tack pöjkar/ flecker, Sången skall läggas om av någon som sjunger rent och ärtigt. Detta är bara en skiss så nivåer och glitter kommer i nästa version. /ems
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.