Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

*LÅTNAMN: Unemployment

*ARTIST/GRUPP: Grahn

*GENRE: Techno (tror jag...)

*LÅTLÄNGD: 2:09

*KOMPOSITÖR: Grahn

*PRODUCENT: Grahn

*EV. MEDVERKANDE: Grahn

*INSPELNINGSÅR: 2006

*FORMAT: mp3

*STORLEK: 2,97 mb

*STATUS: Halvklar demo

Har inte hållt på med denna typen av musik så speciellt mycket men tycker ändå att det är skitkul... typ. 😄

Demot är gjord i Reason 3.0.

All kritik, tips, ideér eller annat... är välkommet!

Ös på!

😄

Redigerat av Grahn
Annons
Postat (redigerat)

Fick "No limit-vibbar" redan första sekunderna av låten, minns inte vad gruppen heter.

2 Unlimited?

Har inte mycket att säga om det här klippet egentligen.

Tycker du skall jobba vidare på "Grahn - snutt.mp3" med taggen "snabbskiss23juni2005" istället. 😄

Redigerat av Pico
Postat
Tycker du skall jobba vidare på "Grahn - snutt.mp3" med taggen "snabbskiss23juni2005" istället. 😄

Haha 😄

..är det den Metal grejen? 😄

Postat

Haha 😄

Nepp, känns också rätt elektro... kan skicka om du vill ha? LOL

Postat

Haha 😄

Nepp, känns också rätt elektro... kan skicka om du vill ha? LOL

Ja nu hittade jag den... HAha! 😄

Jo, why not!? 😄

Postat

Det som slog mig var att den var ganska lång och enformig. Sen såg jag att spelaren stod på repeat... 😄

Detaljerat och snyggt, men jag tycker inte beatet är så kul. Kanske för att jag jämför med Peps Persson. 😄

Postat
Det som slog mig var att den var ganska lång och enformig. Sen såg jag att spelaren stod på repeat... 😄

Detaljerat och snyggt, men jag tycker inte beatet är så kul. Kanske för att jag jämför med Peps Persson. 😄

😄😄

Postat

Höhö, ja nog fan är det snott från 2-Unlimited.

Trots det, det är inget fel på själva uppbyggnaden och idéerna. Det som sänker låten är dock den ruttna mixen som känns slamrig och rockaktig. Det är möjligt att det här sättet att mixa låtar var inne på 90-talet, men nu känns det bara irriterande.

Så därför hade jag behållit alla ljuden, men mixat om låten. Och framförallt hade jag bytt ut den där osmakliga kaggen med en hihat ovanpå. Den låter verkligen inte bra.

Postat

Åkeej! 😄

Jag pillar vidare och se vad jag kan göra om den inte hamnar i papperskorgen. Finns risk för det haha. 😆

Tack för kommentarerna!

🥰

Postat
Är jag på rätt spår?

Nej! Du är inte på rätt spår. Du skulle ha behållit alla ljuden som det var förut, men liksom mixat om det.

Det jag stör mig på här är den pluppiga kaggen, och den störande basen. Och den första mixen var betydligt fetare än den nya mixen. Jag skulle nog ha använt den bas som kommer in vid 0:50 i första mixen, samt använt en betydligt djupare kagge.

Postat

Tänkte vara lite snäll och kommentera en låt från en stil jag typ aldrig hört något från tidigare. Så förlåt mig om jag ger dig kommentarer som verkar helt dumma. 😆😄

Det händer några coola saker i början. Det jag reagerar på, är att den känns lite monoton, som om knappt några saker händer. Fast det kanske ska låta så i den här stilen? 😆

Baskaggen ser jag i alla fall inget större fel med. Det är ingen dubbelkagge från en hårdrockslåt, men det hade jag kanske inte förväntat mig.

Så, nu har jag gett dig några förmodligen helt dumma kommentarer som du förmodligen inte fick ut något alls ifrån. Nu ska jag gå och gömma mig en grotta några år tills alla glömt det här inlägget... 🥰

🙂

Postat
Är jag på rätt spår?

Nej! Du är inte på rätt spår. Du skulle ha behållit alla ljuden som det var förut, men liksom mixat om det.

Det jag stör mig på här är den pluppiga kaggen, och den störande basen. Och den första mixen var betydligt fetare än den nya mixen. Jag skulle nog ha använt den bas som kommer in vid 0:50 i första mixen, samt använt en betydligt djupare kagge.

oooooh 😆🥰

Okej nu fattar jag. Pillar vidare. 😄

Postat

Skojjigt! 🙂 Jag gillar inte heller trummorna. 🙂 dom är tråkiga, och platta.

Men annars, fräck låt! 😄 Gillar speciellt det konstiga ljudet men skönt höger-vänster-delay på. 😉

Heja Grahn!

Postat

Nä! nu lyssnar jag på den 1:a versionen. Den var ju coolare juh. 😉

Varför mjukade du till den så? 🙂

Postat
Varför mjukade du till den så? 🙂

För att jag är en mjuk kille kanske... 😉😄

Nä fan nu lämnar jag låten ett tag.. Får icket till den så jag blir nöjd. 🙂

Läjter! 😄

Tack för att ni spiller eran tid på detta! 🙂😉

Postat

Hey! Jag är ju den enda övervintrade 90 talisten här (med avseende på techno). Gillar också ver 1 bättre. Att du kör 2-unlimited är kanske bara en kul retroreferens. Om du döper den till något som liknar 2-unlimited i namnet så fattar man ju den solklara jämförelsen. Jag saknar iofs lite variation. Kanske mer slingor och mer instrument som byggs upp, avtar etc.

Gällande unemplyment så talar de titeln oerhört mycket till mig. Go man!

Postat
Hey! Jag är ju den enda övervintrade 90 talisten här (med avseende på techno). Gillar också ver 1 bättre. Att du kör 2-unlimited är kanske bara en kul retroreferens. Om du döper den till något som liknar 2-unlimited i namnet så fattar man ju den solklara jämförelsen. Jag saknar iofs lite variation. Kanske mer slingor och mer instrument som byggs upp, avtar etc.

Gällande unemplyment så talar de titeln oerhört mycket till mig. Go man!

Tackar! Jopp ska fixa lite mer på´n sedan. 😕😄

Postat

lyssnade först på version 2 och sen på version 1. 2an va typ lite hissmusik men 1an va ju fetast.

1an: Gillar soundet på många sätt, nån tjock snare på 2or och 4or kanske? synd bara att låten inte har nåt i grunden att komma med förutom det där lite svängiga riffet som går genom hela låten :\. Annars gillar jag soundet mycket, speciellt första sek.

Postat

märks att du exprimenterar på ett annat håll än vad du är van vid...

inte riktigt min stil men visst är låten på väg någonstans, vet inte riktigt var men du kommer komma dit om du bara är lite envis 😕

kör på man

peace

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.