trombonisten Postat 18 juni 2004 Dela Postat 18 juni 2004 Glöm inte kolla www.vendolin.se Begagnat kan vara rejält mycket billare om man förstår vad man håller på (man tar ju risken att man får saker man inte förstår att använda). Just nu finns det till exempel ett Motu 828mkII för 7500. Tr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 27 juni 2004 Dela Postat 27 juni 2004 Kör också med ett ST Audio DSP2000 C-Port. Det funkar bra för mig. Bra drivisar låg latency. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
skogsmulle101 Postat 25 januari 2011 Dela Postat 25 januari 2011 vill kunna spela in på min macbook 8 kanlaer samtidigt. Vilket är det billigaste alternativet./ billigaste ljudkortet? TAck för tipsen, jag har inte varit i branschen på bra länge hehehe... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dippen Postat 25 januari 2011 Dela Postat 25 januari 2011 Jag har kört min MacBook med ett M-Audio ProjectMix ett tag nu och det fungerar riktigt bra. 8 mic preampar och kontrollenhet. Är du intresserad vill jag sälja mitt kort då jag ska uppgradera! Förutsatt att du vill köra genom FireWire och inte USB såklart då. Annars har jag sett dessa, vet inget om dem men det verkar billigt i alla fall! http://www.thomann.de/se/presonus_firestudio_project.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
skogsmulle101 Postat 25 januari 2011 Dela Postat 25 januari 2011 Jag har kört min MacBook med ett M-Audio ProjectMix ett tag nu och det fungerar riktigt bra. 8 mic preampar och kontrollenhet. Är du intresserad vill jag sälja mitt kort då jag ska uppgradera! Förutsatt att du vill köra genom FireWire och inte USB såklart då. Annars har jag sett dessa, vet inget om dem men det verkar billigt i alla fall! http://www.thomann.de/se/presonus_firestudio_project.htm Jo jag kanske är intresserad. Firewire har jag 1st på Macbooken. Hur mycket skulle du vilja ha för det ljudkortet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dippen Postat 25 januari 2011 Dela Postat 25 januari 2011 Jo jag kanske är intresserad. Firewire har jag 1st på Macbooken. Hur mycket skulle du vilja ha för det ljudkortet? You've got mail! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonterocks Postat 25 januari 2011 Dela Postat 25 januari 2011 Varför rekommenderar ingen "Alesis io26". 8 mic-preamps och billigt som tusan. Jag har dock ingen egen erfarenhet av det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dippen Postat 25 januari 2011 Dela Postat 25 januari 2011 Har inte hört mycket gott om io26, ingen egen erfarenhet. Har en polare som körde den och hade jätteproblem med drivrutinerna. Tydligen var det många på Alesis forum som hade liknande problem men det kom aldrig nya drivrutiner. Får man det att funka så ska preampsen låta ganska bra men mer än så kan man inte förvänta sig, det är trots allt för den allra tightaste budgeten. Har man inget annat val så kanske man ska köra men jag hade sparat på mig lite mer pengar och köpt något lite bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.