Sofa_Fredrik (oregistrerad) Postat 7 juni 2004 Dela Postat 7 juni 2004 Tjenare !! vad rekommenderar ni för ljudkort till att spela in ca 8 kanaler. möjligtvis att det skulle gå med 6 oxå. men det skadar ju inte att ha. har funderat på Delta 1010LT, eller DSP Factory men Dsp kortet verkar vara lite ur tiden så att säga. men iofs så det jag har hört av sånt som spelats in på sådant kort har låtit bra. men man ska kunna spela in ca 8 kanaler samtidigt Råd och rön tack !!! M V H // Fredrik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 7 juni 2004 Dela Postat 7 juni 2004 Echo Layla24 - http://www.echoaudio.com . RME Multiface - http://www.rme-audio.com . Båda dessa ger dig mycket bra ljudkvalitet och tillförlitlighet. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 7 juni 2004 Dela Postat 7 juni 2004 Vi testade Motu 828 mkII i nummer 4-03 och den fick betyg 9. Info finns här. Kostar runt 10 000-lappen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aspucko Postat 7 juni 2004 Dela Postat 7 juni 2004 Jag hade ett Aardvark Q10 förut som jag verkligen kan rekommendera. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ponkass Postat 8 juni 2004 Dela Postat 8 juni 2004 jag har ett st-audio c-port 2000.. det funkar helt ok.. jag har hört andra som har haft strul, men väljer man bara chipset därefter är det inga problem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
unbornichen Postat 8 juni 2004 Dela Postat 8 juni 2004 Jag hade ett Aardvark Q10 förut som jag verkligen kan rekommendera. Tror nog jag har det nu =). kan verkligen rekommendera det jag också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobbe Postat 8 juni 2004 Dela Postat 8 juni 2004 Har du redan någon från av mickförstäkare om du vill kunna spela in 8 mickrofoner? Annars kanske ST Audio ADC/DAC 2000 (www.jam.se) kan vara ett altenativ. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobbe Postat 8 juni 2004 Dela Postat 8 juni 2004 Oj glömde visst mitt ljudkort. Digi 002r mycket bra om man har rätt dator! Har man inte rätt dator massa strul. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 8 juni 2004 Dela Postat 8 juni 2004 Bäst för priset vill jag påstå att Emu1820 eller 1820m är.. Å andra sidan är jag lite partisk då jag äger ett själv 😕 /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farbror_Blå Postat 8 juni 2004 Dela Postat 8 juni 2004 Digidesign Project II med 882 I/O interface rekomenderar jag... Funkar alltid, låter kanon bra! Men det funkar bara på Mac med Mac OS 9.2.2 eller lägre... 😉 //Farbror Blå Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sofa_Fredrik (oregistrerad) Postat 8 juni 2004 Dela Postat 8 juni 2004 Tobbe: Har ett Mixerbord med "direkt ut" på 8 mic kanaler så jag behöver bara line ingångar så att säga... Nu blev det en massa att välja på här !! Tackar för alla svar hittills !! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 8 juni 2004 Dela Postat 8 juni 2004 Jag sitter på ett Echo Layla 24 och den är ju enligt mig det bästa som finns. Skitbra kvalité. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wille Postat 8 juni 2004 Dela Postat 8 juni 2004 (redigerat) Bäst för priset vill jag påstå att Emu1820 eller 1820m är.. Å andra sidan är jag lite partisk då jag äger ett själv 😉 /Majken Äger snart ett med.. (1820m) 😄 men den har bara 6 Analoga inputs, men annars skulle jag nog rekomendera 1820m jag med! 😉 Mvh / Starion 😎 Redigerat 8 juni 2004 av Starion Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wille Postat 8 juni 2004 Dela Postat 8 juni 2004 (redigerat) Jag sitter på ett Echo Layla 24 och den är ju enligt mig det bästa som finns. Skitbra kvalité. Skojare där.. 😄 nog finns det väl bättre va? och du.. det är inte bra att sitta på ljudkortet, använd en stol istället.. 😉😉 sorry Redigerat 8 juni 2004 av Starion Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobbe Postat 9 juni 2004 Dela Postat 9 juni 2004 Detta kort har en av mina föredetta lärare från när jag gick musik. Han var mycket njöd och han ställer ändå en del krav. En liten varning bara för att det inte går så bra ihop med via chip. Tycker nog att det värkar vara värt 4 papp. ST Audio DSP2000 C-Port inkl Logic Audio komplett system med 8 in/8 ut analogt, 2 mik preamps med gain och fantommatning, hörlursförstärkare, 1 MIDI IN, 2 MIDI OUT, dessutom S/PDIF in/ut koax och optiskt. ASIO 2 och GSIF drivers, 24bit/96KHz hela vägen. Ingår i byggbart system med max 40 in/ ut och många möjligheter att koppla till och kombinera med ADAT mm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SERO Postat 9 juni 2004 Dela Postat 9 juni 2004 Jag är nog mest inne på Olsbergs förslag (var det ett förslag?) Motu 828 mkII! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oskar_E Postat 9 juni 2004 Dela Postat 9 juni 2004 Jag skulle vilja tipsa om nya E-MU 1820m (estrad 5995:-). Mkt för pengarna.. 2 micpreamps, 8 in, 8 ut, 2 uppsättningar MIDI in och ut, och en massa annat. Mjukvarumixer som slår allt man kan ta på... snygg?! (så kanske man inte ska prata i det här forumet...) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 9 juni 2004 Dela Postat 9 juni 2004 Jag sitter på ett Echo Layla 24 och den är ju enligt mig det bästa som finns. Skitbra kvalité. Skojare där.. 😉 nog finns det väl bättre va? och du.. det är inte bra att sitta på ljudkortet, använd en stol istället.. 😄😉 sorry 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bassman Postat 9 juni 2004 Dela Postat 9 juni 2004 Detta kort har en av mina föredetta lärare från när jag gick musik. Han var mycket njöd och han ställer ändå en del krav. En liten varning bara för att det inte går så bra ihop med via chip. Tycker nog att det värkar vara värt 4 papp. ST Audio DSP2000 C-Port inkl Logic Audio komplett system med 8 in/8 ut analogt, 2 mik preamps med gain och fantommatning, hörlursförstärkare, 1 MIDI IN, 2 MIDI OUT, dessutom S/PDIF in/ut koax och optiskt. ASIO 2 och GSIF drivers, 24bit/96KHz hela vägen. Ingår i byggbart system med max 40 in/ ut och många möjligheter att koppla till och kombinera med ADAT mm ST Audio c-port rekommenderas! Mycket prisvärt. Mycket ljudkort för pengarna och fungerar bra, särskilt nu när det har kommit nya drivrutiner med väldigt låg latency. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 9 juni 2004 Dela Postat 9 juni 2004 Bäst för priset vill jag påstå att Emu1820 eller 1820m är.. Å andra sidan är jag lite partisk då jag äger ett själv 😉 /Majken Äger snart ett med.. (1820m) 😎 men den har bara 6 Analoga inputs, men annars skulle jag nog rekomendera 1820m jag med! 🙂 Mvh / Starion 🙂 Nej nej, den har 8 analoga inputs fast två sitter på framsidan i form av en Neutrik Combo kontakt 🙂 - Stoppar du in en teleplugg istället för en xlr så switchar den om i line läge! /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ponkass Postat 10 juni 2004 Dela Postat 10 juni 2004 "ST Audio c-port rekommenderas! Mycket prisvärt. Mycket ljudkort för pengarna och fungerar bra, särskilt nu när det har kommit nya drivrutiner med väldigt låg latency. " Har drivrutinerna låg latency?.... sorry.. var bara tvungen.. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 10 juni 2004 Dela Postat 10 juni 2004 "ST Audio c-port rekommenderas! Mycket prisvärt. Mycket ljudkort för pengarna och fungerar bra, särskilt nu när det har kommit nya drivrutiner med väldigt låg latency. " Har drivrutinerna låg latency?.... sorry.. var bara tvungen.. 🙁 vad är priset på det då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 10 juni 2004 Dela Postat 10 juni 2004 Jag har ett M-Audio Delta 1010LT, och jag har aldrig klagat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sofa_Fredrik (oregistrerad) Postat 10 juni 2004 Dela Postat 10 juni 2004 Mycket dåliga skämt i denna tråd !! 😉 Ja det börjar dra sig mot ST Audio c-port !!! ett par dagar till sen blir det beställning !! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bassman Postat 10 juni 2004 Dela Postat 10 juni 2004 "ST Audio c-port rekommenderas! Mycket prisvärt. Mycket ljudkort för pengarna och fungerar bra, särskilt nu när det har kommit nya drivrutiner med väldigt låg latency. " Har drivrutinerna låg latency?.... sorry.. var bara tvungen.. 😉 vad är priset på det då? 3995:- på JAM i stockholm (Vill minnas att det kostade 7000:- för några år sedan när det var helt nytt) www.jam.se Fraktfritt inom sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sofa_Fredrik (oregistrerad) Postat 10 juni 2004 Dela Postat 10 juni 2004 TerraTec ESW 88 MT ??? någon ? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wah-wah Postat 14 juni 2004 Dela Postat 14 juni 2004 TerraTec ESW 88 MT ??? någon ? Jo, jag kör med ett sån´t och det funkar alldeles utmärkt. Är helnöjd!!! 😳 /Fredrik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 17 juni 2004 Dela Postat 17 juni 2004 Jag sitter på ett Echo Layla 24 och den är ju enligt mig det bästa som finns. Skitbra kvalité. Det bästa som finns! Wunderbar! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 18 juni 2004 Dela Postat 18 juni 2004 (redigerat) Bäst för priset vill jag påstå att Emu1820 eller 1820m är.. Å andra sidan är jag lite partisk då jag äger ett själv 😆 /Majken Tycker att det kortet borde vara det mest intressanta i det prisläget och med dom feature's det har Nu sitter jag med 3st Creamwarekort och 16 kanaler in/ut och det känns inte riktigt optimerat efter hur man jobbar.... så ett MOTU 24 I/O står på tur... kostar dock 20 papp. edit: tilläggsningar Redigerat 18 juni 2004 av demoniqus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason Postat 18 juni 2004 Dela Postat 18 juni 2004 Jag har ett M-Audio Delta 1010LT, och jag har aldrig klagat. Samma här Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.