Sonnert Postat 19 april 2006 Dela Postat 19 april 2006 (redigerat) Jag börjar. ströbröds-täckta, stekta aborr-filéer(rensade av min pappa) med lingonsylt och potatismos gjort på färskpotatis Tillbehör: Fågelkvitter men inga jävla flugor och getingar. Kall mjölk/öl och en kryddburk med Aromat. Redigerat 19 april 2006 av Sonnert Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 19 april 2006 Dela Postat 19 april 2006 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Snow Brigade Postat 19 april 2006 Dela Postat 19 april 2006 (redigerat) Julbord. EDIT: försökte få in en bild på en läskig tomte men det gick inte så bra. 😉 Redigerat 19 april 2006 av Snow Brigade Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 19 april 2006 Dela Postat 19 april 2006 Fagotto Italiensk variant av Schnitsel Gordon Blue... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Michael Postat 19 april 2006 Dela Postat 19 april 2006 mina hemgjorda vegetariska supernachos. serveras med gräddfil, guacamole, kall öl och massor med kärlek. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 19 april 2006 Dela Postat 19 april 2006 INGEN ANING! FINNS FÖR MKT GOTT! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 19 april 2006 Dela Postat 19 april 2006 PANNKAKA 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Järven Postat 20 april 2006 Dela Postat 20 april 2006 Langos! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 20 april 2006 Dela Postat 20 april 2006 Stuvade makaroner och köttbullar!!! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 20 april 2006 Dela Postat 20 april 2006 Jag älskar asiatisk mat, särskilt tofubaserad och med mycket kokosmjölk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 20 april 2006 Dela Postat 20 april 2006 vitlöksmarinerat grillat köt med klyftpotatis samt tzatziki. Annars så är jag lite lätt såld på Lasagne. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pelle Rylander Postat 20 april 2006 Dela Postat 20 april 2006 Bulgogi! Nån som vet vad det är? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Grebdnull Postat 20 april 2006 Dela Postat 20 april 2006 Bulgogi! Nån som vet vad det är? 😄 Wikipedia: "Bolgogi betyder eldkött. Det syftar på det sätt som köttet tillagas, först marineras och sedan grillas över het kol. I koreanska hem används ofta en flyttbar gasgrill som sätts mitt på bordet så att alla når och kan plocka köttet direkt från grillen. Bordet fylls med skålar med banchan (sidorätter), ris och färska grönsaker som olika salladsblad." 😆 Min favvo-rätt är annars ciabatta med en fyllning av rödlök, champinjoner, avocado, hummus, soltorkade tomater och lite pesto. Mumma! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 20 april 2006 Dela Postat 20 april 2006 Fan vad hungrig jag blir! Kan ni sluta! 😆😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 20 april 2006 Trådstartare Dela Postat 20 april 2006 (redigerat) va tråkiga ni är. 😄 ni måste ju beskriva lite mer ingående. t ex langos. pankaka. så ni gillar bara själva langosbrödet eller bara pankakan? det måste ju finnas något speciellt... för det är ju trots allt favvo-maträtten. jag kan ju beskriva lite mer ingående om potatismoset. det ska ju som sagt vara särskpotatis eftersom moset då blir väldigt (väldigt!) kletigt. Aromaten ska man strö över efter behov helt enkelt. 😄 Redigerat 20 april 2006 av Sonnert Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 20 april 2006 Dela Postat 20 april 2006 (redigerat) surströmming, på tunnbrödsklämma med skivad mandelpotatis, röd lök och gräddfil.. kanske lite finhackad tomat till också!!!!! EDIT: ja,... man kan krydda till det med en kopp sprit också 😆 Redigerat 20 april 2006 av Umemagnus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 20 april 2006 Dela Postat 20 april 2006 Fan vad hungrig jag blir! Kan ni sluta! 😆🥰 !! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Snow Brigade Postat 20 april 2006 Dela Postat 20 april 2006 va tråkiga ni är. 😆ni måste ju beskriva lite mer ingående. Julbord: kött och annat. Julmust. 🥰 😆🙂 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 20 april 2006 Dela Postat 20 april 2006 Morsans hemma gjorda köttfärssås med spagetti! finns fan inget bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 20 april 2006 Dela Postat 20 april 2006 Kebab! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 20 april 2006 Dela Postat 20 april 2006 Stuvade makaroner och köttbullar!!! 🙂 Ostuvade skare vara! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 20 april 2006 Dela Postat 20 april 2006 Stuvade makaroner och köttbullar!!! 🙂 Ostuvade skare vara! 😉 GOTT! 😄🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 20 april 2006 Trådstartare Dela Postat 20 april 2006 (redigerat) Julmust. enbärs-läsk/-must om jag får be! 😕😕 Redigerat 20 april 2006 av Sonnert Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 20 april 2006 Dela Postat 20 april 2006 Ägg är gott. Chips är gott! 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 20 april 2006 Dela Postat 20 april 2006 Grillad Pudelklubba! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 20 april 2006 Dela Postat 20 april 2006 vitlöksmarinerat grillat köt med klyftpotatis samt tzatziki. Annars så är jag lite lätt såld på Lasagne. Okejdå sonnert. Det första för att det är så sommrigt, varmt och påminner om glada grillkvällar i solnedgången. Jävlar vad skönt, om det inte vore för mygg. Lasagne, vet inte vad det är, men mustigt, ostigt och bastant. Perfekt för mig som gillar att äta ganska mycket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 20 april 2006 Dela Postat 20 april 2006 Finns mycket gott, just nu Saltimbocca Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 20 april 2006 Trådstartare Dela Postat 20 april 2006 Min sambos: grillad kycklinfilé(i folie) i vitlöktmarinad, hemmagjord potatis-sallad, sallad osså en kall, kall öl. även där en sommar-association likt Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 20 april 2006 Dela Postat 20 april 2006 Stuvade makaroner och köttbullar!!! 😄 Ostuvade skare vara! 😠 Näe, stuvade!!!! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey Zwei Postat 20 april 2006 Dela Postat 20 april 2006 Kåldolmar, lingon, kokt potatis nedsköljt med ett riktigt strävt tungt vin. Ostkaka med vispgrädde och drottningsylt till efterrätt. Sen sitter man bara ner och NJUTER. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.