Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon som skall dit i år och kika? 😄

För egen del blir det tyvärr bara fredagen som är möjlig, men som tur är för min del så är det ju i mitt tycke den klart bästa dagen och de två riktigt stora favoriterna den dagen är ju naturligtvis Queensryche och Symphony X!!

Vilka är era favoriter? Vilken är enligt er den bästa av festivalerna så här långt?

En av mina favoriter är faktiskt ända tillbaks då festivalen låg i Karlshamn och under namnet Karlshamns Rockfestival´och då bland andra status quo, black sabbath och drain spelade. Mycket mindre festival då, men ruggigt drag!

ÅÅÅÅHHH VAD JAG LÄNGTAR!!!!! 😮

(kollade camping 3km från området. Kostade 400:- / pers per natt i tält!!!! Kan man polisanmäla det som rena rånet??) 🙁

Annons
Postat
(kollade camping 3km från området. Kostade 400:- / pers per natt i tält!!!! Kan man polisanmäla det som rena rånet??) 😮

Sweden Rock Festival, F**n va dyrt, men värt varenda spänn!!

Hur ska du ha det?

Finns ju en anledning att det är så dyrt, folk betalar ju onekligen för det! 🙁

Postat
Campingen några hundra meter från området kostar drygt 200kr. 3 km å 400kr låter väldigt konstigt!

Den campingen var tidigare gratis och brukar bli rena soptippen efter ett litet tag. Ganska hopplöst att få plats också när man inte kommer förrän på fredagen.

"Hur ska du ha det?

Finns ju en anledning att det är så dyrt, folk betalar ju onekligen för det! "

Jo jag vet och det är tyvärr en av anledningarna till att vi bara kan vara där en natt. Standardpriset på campingen alla helger utom denna är 400:- per natt, per tält, men till festivalen blir det då 400:-/person istället.

Vi kommer nog att ta combin dit, blåsa upp luftmadrassen i bagaget och sova där och då blir det gratis. OK när det bara är en natt.

Ingen mer som skall dit?? :rolleyes:

Postat (redigerat)

Kan ni inte bara anmäla en person, smäck upp ett tält och sedan smyger de övriga in efterhand som tröttheten tränger sig på... 🙂

Edit: stevfal

Redigerat av Hellpig
Postat
Kan ni inte bara anmäla en person, smäck upp ett tält och sedan smyger de övriga in efterhand som tröttheten tränger sig på... :rolleyes:

Edit: stevfal

Hade kompisar som gjorde det förra året med det åkte de dit på och fick betala iallafall. De kanske smög för dåligt. 🙂

Queensryche

Symphony X

Wasp

Gamma Ray

Evergrey

En fredag att se fram emot helt klart! Synd bara att Evergrey och Wasp krockar i schemat. Har dock sett Wasp, så det blir nog Evergrey den här gången.

Fast Wasp var ju väldigt bra live... 😛

Vilka sköna problem.

Postat

Ja sämre fredagar än den kommer jag säkert uppleva i mitt liv. 😱

Hade gärna sett Whitesnake, Deep Purple, Alice Cooper, Krokus med mera också, men det var ju det där med de alltför sällsynta slantarna då...

• 2 veckor senare...
musik (oregistrerad)
Postat

Biljetterna börjar tryta.

Vill se Torsdagen. Enbart.

😲

Postat
Biljetterna börjar tryta.

Vill se Torsdagen. Enbart.

😲

Vilka är höjdpunkterna för din del påtorsdagen?

Fick höra i början på veckan att Symphony X inte kommer till Sweden Rock, då en av bandmedlemmarna blivit sjuck och måste opereras. STOOOOOOOORT avbräck.

Hoppas bara att han blir ok. Det får inte hända något med världens näst bästa grupp. ( DT kommer först )

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Den blinde gitarristen, som spelar 18.15-19.45.

Tänkte spara in pengar genom att inte övernatta på nåt billigt B&B, pensionat e.d. utan istället åka hem efter spelningen. Tyvärr startar Deep Purple 23.30 och slutar 02.00.

Jag fattar inte hur förbindelserna kan va så superkassa till festivalen!!! För att ta sig från GBG till Sölvesborg måste man åka tre olika tåg och sedan en buss. Och samma sak hem. Det tar 8 timmar cirka innan man är framme. Två byten mitt i kolsvarta natten på hemresan på tågperronger till obemannade tågstationer i Skåneland där man knappt satt sin fot förr...

Räknade ut att endagarsbiljett går på ca. 700 SEK. Och att resan T/R ligger på nästan 1000 SEK. Lite käk och dryck tillkommer, plus nån slags förbindelse mellan Norje Festivalplats och Sölvesborg i båda riktningarna. Skulle gärna köpa nån poster, t-shirt eller liknande också.

SLUTSATS: 2500 SEK för att bara se J H Band i 1 1/2 timme är väääl dyrt!!!

FRÅGA: Hur kommer man till/från Norje Festivalområde från/till Sölvesborg. Dels mitt på dagen runt 15 och dels runt 21-tiden? Taxi? Hur långt är det?

Tvekar.

😄

Redigerat av musik
  • 2 veckor senare...
Postat
FRÅGA: Hur kommer man till/från Norje Festivalområde från/till Sölvesborg. Dels mitt på dagen runt 15 och dels runt 21-tiden? Taxi? Hur långt är det?

Tvekar.

😱

Efter vad jag fått info om skall det gå bussar varje halvtimma mellan Sölvesborg och festivalområdet hela tiden det är spelningar.

Låter som en riktigt jobbig fredagsmorgon som du har framför dig.... 😆

Såg att Kamelot kommer som ersättare för Symphony X. TJOHOOO!!!!

De var riktigt bra senast de var där och det skall bli riktigt kul att se dem igen. Black Halo är ju en så himla grym platta!!

Postat (redigerat)
Hej!

Den blinde gitarristen, som spelar 18.15-19.45.

Tänkte spara in pengar genom att inte övernatta på nåt billigt B&B, pensionat e.d. utan istället åka hem efter spelningen. Tyvärr startar Deep Purple 23.30 och slutar 02.00.

Jag fattar inte hur förbindelserna kan va så superkassa till festivalen!!! För att ta sig från GBG till Sölvesborg måste man åka tre olika tåg och sedan en buss. Och samma sak hem. Det tar 8 timmar cirka innan man är framme. Två byten mitt i kolsvarta natten på hemresan på tågperronger till obemannade tågstationer i Skåneland där man knappt satt sin fot förr...

Räknade ut att endagarsbiljett går på ca. 700 SEK. Och att resan T/R ligger på nästan 1000 SEK. Lite käk och dryck tillkommer, plus nån slags förbindelse mellan Norje Festivalplats och Sölvesborg i båda riktningarna. Skulle gärna köpa nån poster, t-shirt eller liknande också.

SLUTSATS: 2500 SEK för att bara se J H Band i 1 1/2 timme är väääl dyrt!!!

Tvekar.

😱

Låter väldigt konstigt att det skulle ta 8 timmar. normalt så tar en tågförbindelse i mellan SBG o GBG ca 4 timmar. Men det är klart vill du åka hem mitt i natten så är det nog dåliga förbindelser mellan de flesta orter. Att man får byta flera ggr beror på att all Järnväg i Blekinge byggs om just nu så att från Kristianstad så är det Buss som gäller.

Bor i Hällevik utanför SBG och har ni praktiska frågar så kan jag försöka svara på dem. Fast jag vet inte om man vågar berätta att man aldrig varit på festivalen! 😎

Ang boende så finns det flera alt. om man inte tvunget måste bo intill festivalen. Flera av dessa ställen har egna transporter som bussar folk fram och tillbaka till festivalen. I Hällevik där jag bor finns Hälleviks camping, hälleviks Havsbad samt Hanöhus. Avstånd ca 8 km Till Norje men som sagt så har jag bestämt för mig att dessa har egna transporter som rullar till festivalen så att man inte behöver köra själv. Dessutom kan det ju vara skönt och sova i lugn och ro och inte behöva vakna till soundchecks.

lite hemsidor

www.hanohus.se

www.hallevikscamping.se

www.hallevikshavsbad.com

...man kanske skulle ställa in lite tältsängar i studion och hyra ut platser! 😎

Mattias

red. Direktlänk till info om pendelbussar mm

Redigerat av Audiorent
Postat

Att bara vara på festivalen blir ju sveindyrt. (mat, dryck, boende mm.)

Kommer inte åka i år eftersom det finns för få (för min egen del) intressanta band som jag inte sett förr, + att resa från dalarna och utebliven arbetsinkomst gör det hela till en brakförlust, trots att jag inte behöver betala för biljetten.

Perkele vilken cirkus det håller på att bli med allt runtomkring. (inte själva festivalen alltså, den tycker jag sköts kanon.)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.