Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När jag byter ljud i Cubase eller via min midi-masterklaviatur på min Nova laptop så byter den till "performance"-läge.

Förhoppningsvis är jag bara dummare än vanligt, men hur tusan skall jag göra för att det inte skall bli så?? Det jag vill göra är ju bara genomföra ett "program change"...

Mycket tacksam för er support!

Annons
Postat

Använder varken Cubase eller Nova, men gissa kan man ju alltid göra... 😱

Du måste troligtvis även skicka "bank change" meddelanden samtidigt som "program change"...

Finns det inte nån färdig mall för Nova till Cubase?

Postat

Det gör det säkert, finns färdiga "kartor/map's" eller vad det heter. Men varför byter Novan till performance, från program när jag bara byter ljud??

Postat

Jag har kollat runt lite men det verkar inte vara någon som vet vad som är fel.

Finns det inte någon som har lite mer ideer? Det är nämligen väldigt irriterande!

Är frågan för svår och otydlig kanske?

Postat (redigerat)

Du har förmodligen ett sparat controlchange / bankchange / reset controllermeddelande i ditt projekt.

Man kan ställa in Reset on stop / reset on part end i Cubase konfigurationsmeny vilket "nollställer" alla controllers i projektet och som följdaktligen ställer tillbaka "ickesparade" patcher / hängande modulation / pitch o.s.v.

Och om en reset innebär att din Nova ställer sig i performanceläge har du svaret där.

Har du provat att starta ett helt nytt projekt för att vara säker på att inga controllers ligger o stökar i bakgrunden?

Ditt problem är enkelt att lösa även om ovanstående inte hjälper.

Återkom om det inte funkar så går vi vidare.

p.s Vilken Cubase-version har du?

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.