Jump to content
Annons

Hur installerar man VST-pluggar?


Frizzle6

Recommended Posts

Jag har sökt febrilt på forumet men har dessvärre inte hittat det jag söker. Kanske är det bara jag som undrar men jag är i alla fall i stort behov av ett svar.

Hur gör jag för att använda vst-pluggar och vsti? Från det att jag trycker "download" har jag ingen aning om hur jag ska göra. Var ska jag spara det och hur får jag in det i inspelningsprogrammet osv. Jag använder Cubase och PC.

MVH

Johannes

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

RTFM? På riktigt. Detta är väl ganska utförligt beskrivet där? Ställ gärna detaljerade f rågor son om nåt är oklart ännu.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Cubase har jag för mig att det finns under properties någonstans en funktion som gör att Cubase "scannar" igenom efter pluggar så dom poppar upp en efter en i VST-listan (om dom är korrekt installerade) funktionen brukar man i regel inte använda då pluggarna hittar rätt ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

RTFM? På riktigt. Detta är väl ganska utförligt beskrivet där? Ställ gärna detaljerade f rågor son om nåt är oklart ännu.

Det är svårt att vara detaljrik när man inte kan så mycket...

Hur som helst så löste jag problemet själv. Jag upptcäkte att VSTi behövde sparas i "synths"-mappen under "Vstpluggins" för att de skulle kunna användas.

Tack för hjälpen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...