Jump to content
Annons

Heavenly Junkies - I Wanna Be The One


MarcusRombo (oregistrerad)

Recommended Posts

MarcusRombo (oregistrerad)

LÅTNAMN: I Wanna Be The One

ARTIST/GRUPP: Heavenly Junkies

GENRE: Electrorock

LÅTLÄNGD: 3:24

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3 128kbps

STORLEK: 3.1 MB

STATUS: Sång skall på, mixen skall ses över en aning.

LÅTLÄNK: Heavenly Junkies - I Wanna Be The One

Har varit vaken hela natten och färdigställt den här låten som jag började med igår. Kunde inte slita mig från melodin, har varit totalt inne i den. (ungefär som när Derrick May gjorde Strings Of Life, han hade den loopad och gick runt naken i sin lägenhet i Detroit och tittade ut genom fönstret i flera dagar)

Jag tycker om den här låten, troligtvis lite mer än vad jag tycker om den förra, Leaving This Town (LÄNK).

Småmiss: Kanske lite ont om diskant? (EDIT: blir det kanske lite dovt och baktungt i "refrängen"?) I övrigt vet jag inte, mina öron är lite trasiga efter lyssning hela natten och jag har rätt påtaglig huvudvärk 😄

Sång efterlyses också! Bara att hojta till om någon skulle vilja sjunga en liten truddelutt!

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

första lyssningen fick mig direkt att tänka på the knife, så spontant tycker jag att det ska vara en tjej som sjunger.

du får nog dock vara berädd på att plocka bort lite grejjer i refrängen om det ska vara sång. eller?

snygg övergång på gitarren(?) 0:14

bra jobbat

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Jo, låten kommer ju få arbetas om lite, med mix osv, när sång skall på. Kul med Knife-liknelsen 🤪

Sång är för övrigt nästan fixad, så det efterlyses inte lika mycket som tidigare.

Tackar! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Tackar! 😄

Precis som jag misstänkte! Men hela mixen skall ses över i samband med sång.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte först kommentera, men bestämde mig sedan för att vänta en stund,, nu har jag lyssnat ett par ggr ytterligare på låten. Helt ok!! Trm i introt var lite för tråkiga, till och från så fortsatte just trummorna att vara lite tråkiga. Lägg lite tid på programeringen så läser det sig. Snarare att då komme nog jag gilla låten bättre. Lite dovt. Vill gärna höra sång, fick inte någon speciell vibb till kille eller tjej. Kanske kille...

Redigerat av Light Head
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jag gillar det här låter bra kanske trumljuden måste fixas lite men dom passar iofs. bra i ljudbilden nja svår fråga. Kommer att bli kanon med sång på, du lägger väl ut den med sång när det är klart? Manlig eller kvinnlig sång ja manlig säger jag. Slutet var lite väl abrupt kanske i övrigt ett riktigt njutbart lyssen.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Light Head: Trumljuden älskas av mig. Jag antar att du tänker på dom gamla analoga klickiga trummorna? Dom kommer inte att ändras märkvärt. Slutet har jag också tänkt arbeta om efter att sång spelats in.

Svenne: Kul att du gillar! Vilka trumljud tänker du på? Samma som Light Head nämnde eller dom "vanliga" trummorna? Dovheten är redan uppskriven på åtgärdslistan. 🤪

Tack för lyssningen grabbar! 😳

Kan tillägga att detta med rock är egentligen helt nytt för mig, jag älskar distade gitarrer lika mycket som jag gillar tjocka synthar, så målet har varit att kombinera dom 2 på bästa möjliga sätt. Att jag från början försökte låta lite som Division Of Laura Lee kanske jag inte ska nämna? 😏 Då har jag ju misslyckats fatalt! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Nä fan det är nog bra och framför allt låt trummorna va till du har sång på, saker och ting faller nog på sin plats då.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Aaah! Bra idé! Jag ska testa att mixa om lite idag eller så, var för trött för det igår.

Tack för lyssning och kommentar! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hallå, tröttnade vi inte på gamla trötta analoga trummor efter Pet Shop Boys Rent? I alla fall gjorde jag det.

Låten är bra, men mixen känns märklig. Det är något konstigt med basen, den känns för bred och stötig på något sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Åh! Skitigt Melody Club! Det var en bra liknelse, never thought of that...

Andy: Jo, visst gjorde ni det, men jag försöker väcka er 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Jag vill bumpa! 😏

Vill att denna låt skall förtjäna fler kommentarer än en på tio! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...