spaceman Postat 7 juni 2004 Postat 7 juni 2004 Är det någon mer som är nördig med att mäta tempraturen på CPU´n mm när burken får svettas med en massa VST plugins mm ? Det finns ett program jag testat som heter CPU Cool, http://www.majorgeeks.com/download.php?det=214 Hur mycket pallar CPU´n innan den klappar ihop och går hem ? Mina temp är på den ena burken ca 59-61 C, och på den andra ca 53-56 C när dom används för studiobruk. Det är väl ingen fara, men är det någon som råkat ut för ännu värre, eller har råd och tips ? Har också installerat extra schassifläktar, som jag kan rekomendera, och satsa på större schassin. Kör AMD XP med 1024 mb/ram...
Zkronk Postat 7 juni 2004 Postat 7 juni 2004 Min AMD Athlon 1,4GHz'are ligger på runt 35 grader, med min fina vattenkylning 😎
Baltazar Postat 7 juni 2004 Postat 7 juni 2004 50-60 överklockad... Med AMD klarar temraturer upp mot 80-90 har jag hört... men frågan är hur stabila dom är
Farbror_Blå Postat 7 juni 2004 Postat 7 juni 2004 27 😎 i macen och 68 i min server med dubbla Pentium Pro processorer på 200Mhz/st... //Farbror Blå
MusicGene Postat 7 juni 2004 Postat 7 juni 2004 AMD Thunderbird@1400MHz - 57grader på idle, ~65 på full load När min processor är mellan 70 och 75 grader stänger moderkortet automagiskt av datorn. Det är skönt.
novation (oregistrerad) Postat 7 juni 2004 Postat 7 juni 2004 verkar som min AMD Thunderbird 1,3:a ligger på cirkus 64 grader vid superfetmaxfetpress... en anings högt men den har bara sagt ifrån en gång - efter att jobbat 24/7 i 4 dygn.. 😱 Då vägrade den starta på minst 16 timmar - den trötte f**... Så visst hade jag gärna köpt ny processor - men som det är nu får hyra och annat trams gå före.. *suck*
Linus Postat 7 juni 2004 Postat 7 juni 2004 Hehe, min PC-CPU ligger på 10 grader vid uppstart och 15 efter ett dygns up-time med hård belastning 😆 Ska nog sänka hastigheten på mina tysta fläktar ännu mer... 😱
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.