JORRE Postat 18 april 2006 Dela Postat 18 april 2006 När jag ska skapa ett nytt project så får jag upp ett meddelande: "Samplerate could not be set. This may be due to the sampleclock being set to external sync". Vad betyder det och vad kan jag göra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Itzhak Postat 18 april 2006 Dela Postat 18 april 2006 ja, vad har du för ljudkort? det låter som om du har gjort en inställning på ljudkortet och att ditt cubase inte har möjlighet att ändra det. kolla i setupen för ditt ljudkort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 18 april 2006 Dela Postat 18 april 2006 Om du använder ASIO drivrutiner på exempelvis ett Soublaster ljudkort så är samplingsfrekvensen låst till 48kHz. I detta läge kommer då Cubase att gnälla om du försöker öppna ett projekt som är i 44.1kHz. /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JORRE Postat 18 april 2006 Trådstartare Dela Postat 18 april 2006 Ljudkortet är Edirol FA 66 och jag har ställt in den på 192 kHz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 18 april 2006 Dela Postat 18 april 2006 Det var värst vad du tagit i med din samplerate. Kör nu 96 om du måste överdriva, men glöm väl ändå 192? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 18 april 2006 Dela Postat 18 april 2006 Det var inget dåligt hus att släpa runt på. 192. Om jag inte hade slarvat bort min nybörjar bibel så skulle jag ha kopierat ett stycke därifrån om vad khz och bit betyder. Tog mig ett tag att förstå hur det hängde ihop. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JORRE Postat 18 april 2006 Trådstartare Dela Postat 18 april 2006 Är det därför jag har den på 192 kHz som den inte funkar tro? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 18 april 2006 Dela Postat 18 april 2006 Är det därför jag har den på 192 kHz som den inte funkar tro? Ja. Sätt den på 44.1. Allt annat är onödigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 18 april 2006 Dela Postat 18 april 2006 Sitter o väntar på en förklarande liknelse. Vill någon avsluta meningen? Att köra på 192khz är som att... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 18 april 2006 Dela Postat 18 april 2006 Sitter o väntar på en förklarande liknelse. Vill någon avsluta meningen? Att köra på 192khz är som att... ...använda raketgevär i ett slagsmål? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 18 april 2006 Dela Postat 18 april 2006 Sitter o väntar på en förklarande liknelse. Vill någon avsluta meningen? Att köra på 192khz är som att... ...använda raketgevär i ett slagsmål? Exakt...bra liknelse. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pelle Rylander Postat 18 april 2006 Dela Postat 18 april 2006 ....ta bilen över till grannen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
basshole Postat 19 april 2006 Dela Postat 19 april 2006 ..installera hemmabio + 42" plasmaskärm på en cykel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
staf Postat 19 april 2006 Dela Postat 19 april 2006 ..installera hemmabio + 42" plasmaskärm på en cykel. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
The Mr Postat 19 april 2006 Dela Postat 19 april 2006 Sitter o väntar på en förklarande liknelse. Vill någon avsluta meningen? Att köra på 192khz är som att... Använda en 50" plasmaskärm som tavelram... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 19 april 2006 Dela Postat 19 april 2006 ingen som funderat på att det kanske räcker att ändra till "internal synk"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 19 april 2006 Dela Postat 19 april 2006 ..installera hemmabio + 42" plasmaskärm på en cykel. Är det inte det som kallas "pimp my ride" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.