controlfreak Postat 18 april 2006 Postat 18 april 2006 Hej, jag har beställt ett Reflexion Filter som stod omnämnt i senaste Studio 2006:3. Tänkte höra om det är någon som testat det? I så fall finns det något speciellt man bör tänka på vid inspelning? /CF
Claes Holmerup Postat 19 april 2006 Postat 19 april 2006 HÄR hittar du en recension av det - och HÄR finns en diskussion på Gear-slutz om det - med ljudexempel från en som har testat det. 🙂
Mats Stålbröst Postat 19 april 2006 Postat 19 april 2006 Vi håller på att testa ett exemplar just nu i testlabbet (test kommer i nummer 5). Tänk på att använda ett _mycket_ stabilt mikrofonstativ eftersom konstruktionen väger en hel del och dessutom förflyttar tyngdpunkten bort från stativets mittpunkt. Detta blir särskilt påtagligt om du dessutom har en tung mikrofon. Jag har bland annat testat att spela in trombon med Reflexion Filter, och där hade det tyvärr inte så mycket att sätta emot när man spelar starkt. För sång och tal och andra svagare ljudkällor kan det säkert uträtta underverk, även om det inte funkar i alla rum. Majken har lovat att testa att sjunga i duschen. Vi ser fram mot dom ljudexemplen. 🤪 /MvH Mats
Claes Holmerup Postat 19 april 2006 Postat 19 april 2006 (redigerat) Auralex har produkter med liknande syfte, men kanske inte riktigt lika bra, eftersom de täcker en mindre del av micens baksida - dock är det till ett betydligt lägre pris för ett helt kit som innehåller dem (går inte att köpa separat); Aural X-panders kit heter det och har ett listpris på 688:-. 🤪 Mic-dämparen: Hela kitet: Redigerat 19 april 2006 av Claes
android Postat 19 april 2006 Postat 19 april 2006 (redigerat) Oj, intressant! Smart idé, om den nu verkligen gör jobbet... Fast den ser nästan ut att höra lika mycket hemma i ett kemi-labb som i en studio... 🤪 Ser fram emot testet! Edit: Jag pratar alltså om RF-grejen... Auralex-prylarna ser också spejsiga ut, men en okunnig snubbe som jag funderar ju på hur stor skillnad lite skumplast kan göra bakom en mikrofon...? Redigerat 19 april 2006 av android
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.