Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Finns det någon utav forummedlemmarna som nån gång spelat på någon festival?

demoscen eller större scener spelar ingen roll, inte heller genre..

Vore kul att få veta hur möjligheterna ser ut för en vanlig amatör att få spela på någon demoscen..

mvh

Annons
Postat

En gång var jag med i ett litet band som hette Fusque i Alingsås.

Vi spelade i en liten park på potatisfestivalen. Hör med Alingsås turistbyrå, ifall det är av intresse?

Postat

njo, jag tänkte väl mest på hultsfred, roskilde eller liknande

men potatisfestivalen måste väl varit en upplevelse i sig antar jag 🙂

Postat

aha...rena rockfestisar menar du?

Det hade vart nice 😳

Postat

Umeå Dansar och ler! 😄

Jag har gamla bandmedlemmar som har spelat på i princip dom flesta festivaler som finns, med sina nya band!

Postat

Jag har spelat på Hultsfredsfestivalen, Trästocksfestivalen och Bollnäsfestivalen.

Jag har spelat på Alingsåsfestivalen också men det vill jag helst glömma.

Postat

Tycker att det verkar som att man antingen måste va hyfsat känd, eller ha riktigt mycket tur, eller känna den som bokar banden, för att få spela på nån av de större festivalerna... 😱

Har spelat på Brännbollsyran i Umeå (dels på området och dels på den inofficiella festen på Fysikgränd) för en bunt år sedan, men det räknas ju knappast som en riktig festival...

Postat
Tycker att det verkar som att man antingen måste va hyfsat känd, eller ha riktigt mycket tur, eller känna den som bokar banden, för att få spela på nån av de större festivalerna... 😱

Har spelat på Brännbollsyran i Umeå (dels på området och dels på den inofficiella festen på Fysikgränd) för en bunt år sedan, men det räknas ju knappast som en riktig festival...

hujja..Fysikgränd... Det är ju en riktig "Soffbrännar-glaskrossar-kasta tv-Festival"... ojoj, nu väcks en massa minnen till liv igen 😛

Postat
hujja..Fysikgränd... Det är ju en riktig "Soffbrännar-glaskrossar-kasta tv-Festival"... ojoj, nu väcks en massa minnen till liv igen 

Fysikgränd e KING!!!

Jag bodde på själva gränden ifjol och det blir ju naturligt att ALLA kompisar samlas hos en då! Jag tror det var då min David Sandström-skiva förvann! Men det var kul ändå! 😉

Postat

Räknas SOF och STORK? 😆

Postat

Har lirat på Hässleholmsfestivalen för några år sedan. Var så där kul eftersom vi blev blåsta på gaget. 😆

Plancka (oregistrerad)
Postat

ja...

Postat

Räknas Haningedagen? 😎

Vi spelade efter en ung kille i tighta kläder som sjöng Det verkar kärlek banne mig, eller vad den nu heter. 😄🙂 Kanske ska påpeka att vi spelar hårdrock. 😄😄

Postat
Jag har spelat på Alingsåsfestivalen också men det vill jag helst glömma.

😄 Alingsås?

Eller spelningen?

Postat
hujja..Fysikgränd... Det är ju en riktig "Soffbrännar-glaskrossar-kasta tv-Festival"... ojoj, nu väcks en massa minnen till liv igen 

Fysikgränd e KING!!!

Jag bodde på själva gränden ifjol och det blir ju naturligt att ALLA kompisar samlas hos en då! Jag tror det var då min David Sandström-skiva förvann! Men det var kul ändå! 🙂

Jo, minnen finns det en hel del... Jag har också bott på Fysikgränd. Ett år när det var mest partaj fick jag skura golvet 2-3 ggr innan jag fick bort all lera efteråt... 😉

Postat

Jag har spelat med mitt förra band på Rundgångsfestivalen i Karlskrona två år i rad. En liten endagsfestival, himla trevlig. Något större än så har det inte blivit. Än, kanske man ska tillägga hoppfullt.

Postat

emmaboda, arvika å popaganda har vi spelat på. ja tror inte man behöver va speciellt känd för detta. Vi är det inte. kolla med dem

det har väl lite med kontakter att göra med, de som bokade oss hade nog sett oss innan, men ändå...

Postat (redigerat)

kul att höra!

Jag skulle vilja spela i nåt av danstälten på roskilde eller hultsfred, kanske även arvika.

behöver väl slipa lite på låtar ett tag till men det kan vara kul att leva på hoppet!

ha d gött

Redigerat av Berra
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hultsfred, någon festival i Helsingborg vars namn jag glömt.

Någon/några festivaler som jag inte minns vad de hette eller vart dem var:-)

Troligen spelat på flera i Göteborg, Slotsskogsfestivalen kanske...

Alingsås minns jag, många band men inga bra.

Rock-SM räknas det?

Redigerat av drloop

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.