Jump to content
Annons

Metal!?


crazycama

Recommended Posts

Klyschorna haglar 😕

En grej som jag gör när jag gör låtar (som är bra träning) är Meshuggah-stilen.

Gör ett riff med lite various toner som INTE går i 4/4 (alla andra takter går bra 😕).

Lägg trummor i fyrtakt med kaggar som följer gitarrerna.

Funkar 9 gånger av 10 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
För att spela metal krävs en skicklig musiker

för att spela hiphop krävs en taskig uppväxt

:rolleyes:

skaffa några drakar o dräp dom, sen en ibanez rg o pumpa riff o dubbla kickar så har du powermetal.. :rolleyes:😮

Link to comment
Dela på andra sajter

För att spela metal krävs en skicklig musiker

för att spela hiphop krävs en taskig uppväxt

😕

skaffa några drakar o dräp dom, sen en ibanez rg o pumpa riff o dubbla kickar så har du powermetal.. 🥰😆

😆😆😆😆

Jag kan upplysa dig om att Jackson gura/bas och Marshall stärkare går lika bra 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

För att spela metal krävs en skicklig musiker

för att spela hiphop krävs en taskig uppväxt

😕

skaffa några drakar o dräp dom, sen en ibanez rg o pumpa riff o dubbla kickar så har du powermetal.. 🥰😆

😆😆😆😆

Jag kan upplysa dig om att Jackson gura/bas och Marshall stärkare går lika bra 😎

hehe jag vet..har en jackson själv.. har haft ett gäng marshall lådor.. tycker ingen låter överdrivet bra. förutom en gammal transistorcombo, med massvis me kräm..passar till grind..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag lyssnar mycket på speciellt Neoclassical och får mina ideeer därifrån.

När jag jammar gura så dyker plötsligt riff här och där som sparar på min MP3 och sätter ihop till hela låtar.

En metod som funkat bra hittills. En bra låt kommer utav sig själv, då man INTE STRÄVAR EFTER ATT GÖRA EN LÅT IN REAL TIME. Det funkar aldrig, i varje fall inte för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men bäst metal gör du nog genom att försöka vara nyskapande vilket lär vara nog så svårt idag men det går säkert med lite fantasi.

Det bästa sättet att bli nyskapande inom en genre brukar oftast vara att inte ha en aning om hur man "ska göra". Så han är ju på rätt spår med andra ord 😆

Lyssnar man mycket på den sortens musik så blir det lätt att man hamnar i samma spår som det man lyssnar på. Varesig man vill det eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...