Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla!!

Jag är relativt ny innom det här med Cubase men tänkte ge ett försök på att lära mig lite så jag senare kan uppgradera datorn och kanske börja göra lite musik = ).

Problemet!

Jag har instalerat Cubase SE och en VST synth.

Jag får ljud i VST trummorna som följde med men inte i Synthen jag instalerade och inte

i Bas synthen som följde med...

Vad kan vara fel??

Jag har ett Creative Sound Blaster kort.

Hoppas att någon kan hjälpa mig.

MVH//Sony82

PS: Jag har MSN så jag kan skicka skärmdumpar om det är till någon fördel.

Annons
Postat

Trist att ingen kan hjälpa till.

Måste man ha ikopplat en Midi keyboard för att få ljud ur VST instrumenten eller går det att rtycka direkt på knapparna eller dra på strängarna när man öppna ett vst instrument??

Jag får som sagt ljud ur VST trummorna direkt med att klicka på knapparna men inte ur VST basen eller någott annat VST instrument.

Snälla någon hjälp mig.

Postat

Vad ska du spela upp i synthen?

Vst går på midi, lägg in en midifil på midispåret du har assignat till vst instrumentet.

Postat

Jag har kört igång Min Keyboard och det fungerar men fortfarande inget ljud med VST instrumenten förutom trummorna då.

Vad är galet?

Postat

Yeeeeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!

Jag löste problemet.

Jag var tvungen att öppna en out port...

Hehe ingen latency alls har jag med VST ojojoj vad jag är glaaaaaaaaaaaaad = ).

😲

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.