Jump to content
Annons

Datastrul

Zyan

Recommended Posts

Två os och jag får det inte att funka som jag vill.

Har en 40gigare sata, två participationer med ett xp på vardera.

Ena xp har bara cubase, vst (bass o stoooort piano) och drivrutiner till ljud och videokort. (inte installerat nätverkskortet för att ha en säker dator)

Andra partionen har jag som hemdator, word, msn, packningsprogram, winamp och så vidare, jag ni fattar, men har börjat strula.

Sen så har jag en gigantisk sata som fil o projekt arkiv.

Men nu har, som sagt, c: (hemdatorn) börjat krångla. Reparerade xp men det hjälpte inte. Lite småfel men driver mig till vansinne. Lite felmedelande och annan skit, gjorde misstag med att inte uppdatera till sp2 på direkten. Har nog fått in något ovälkommet i systemet.

Hur formaterar jag c: utan reparation med xp-skiva vilket jag redan provat. (det var det os jag installera först om det spela någon roll).

Dela på andra sajter

Annons

När du bootar med din XP-cd så får du ju välja reparera eller installera om. Ominstallation ger dig valet att formatera C:\

MEEEEN Ta backup på all data som du vill behålla! Det skall man ju iofs alltid göra, men nu är det extra viktigt!

Dela på andra sajter

Nej..det alternativet finns inte.

Det står välj vilken participation du vill installera os på. Tänk på att inte installera två os på samma participation för kan då leda till att ena inte fungerar.

Dela på andra sajter

Jag har inte det alternativet.

Måste bero på att jag har en gammal xp skiva (gjord för endast hp datorer står det, men jag har uppgraderat den burken).

Får fixa en ny skiva helt enkelt.

Tack för hjälpen.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.