Järven Postat 17 april 2006 Dela Postat 17 april 2006 (redigerat) Nu när det börjar bli vår börjar den allmänna MC-febern sprida sig över landet. Jag undrade vilka fler än jag här som kör mc? Posta gärna en bild på den isåfall! Jag tog A-kortet för snart 3år sen och köpte hoj först ifjol. Jag har en sån här Suzuki Gsx-r 1100 från -92. Den går utav bara H******!! 😄 Redigerat 17 april 2006 av Järven Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 17 april 2006 Dela Postat 17 april 2006 Där är den! Har väntat på denhär tråden sen jag såg att du höll på att ladda upp bild i den forumdelen 😛 Jag har inget Mc kort men åkta några gånger med en kompis. De går ju så jävla fort! Härligt! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Järven Postat 17 april 2006 Trådstartare Dela Postat 17 april 2006 Jo det blev lite knas med bilden, jag fick det inte att funka och sen så blev jag tvungen att dra. Iaf så det slutade med att jag letade rätt på en annan bild på nätet istället men det är exakt samma hoj på denna bilden. De går ju så jävla fort! Härligt! 😄 Ehh.. jo det gör det! Jag har inte maxat min hoj men jag har hört att den ska klara 270km/h men det vete f** om jag kommer våga dra upp den till det ens på nån bana! Det bästa med hoj är dock att man drar ifrån samtliga bilar vid rödljusen utan att anstränga sig! Kul att sätta alla fjuniga killar med sina upphottade Bmw bilar på plats! 😛 Men nu hoppas jag att det är nån annan som oxå kör och kan lägga upp nån bild! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 17 april 2006 Dela Postat 17 april 2006 Nu när det börjar bli vår börjar den allmänna MC-febern sprida sig över landet. Jag undrade vilka fler än jag här som kör mc? Posta gärna en bild på den isåfall! Jag tog A-kortet för snart 3år sen och köpte hoj först ifjol.Jag har en sån här Suzuki Gsx-r 1100 från -92. Den går utav bara H******!! 😏 Snygg båge 😳 skulle vilja ha en, men jag måste fixa körkort först 😏 När och om jag fixar en båge så skulle de nog bli en "Chopper" 😳 eller om man får drömma lite 😏 (tillvärkade av Orange County Choppers) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 17 april 2006 Dela Postat 17 april 2006 (redigerat) När och om jag fixar en båge så skulle de nog bli en "Chopper" 😏 Jepp, du är på rätt spår 😏 Långgaffel, aphängarstyre, stelben, kick, kromad ram...dunka fram med två kolvslag per lyktstolpe i 30 knyck med kalufsen slängandes fritt i kvällsbrisen... 😏 Redigerat 17 april 2006 av slaptap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Per_a_55 Postat 17 april 2006 Dela Postat 17 april 2006 Honda CB 1100 F 1983. 😏 Ingen bild i datorn, skall se om jag kan skanna in en om jag hittar den (kameran har pajat 😏 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Violiner Postat 17 april 2006 Dela Postat 17 april 2006 Suzuki Marauder 1600, årsmodell 2004 - samma maskin som Kawasaki Meanstreak. Härlig hoj! Haft den sen den var ny. Det är nog den hoj som är skönast att köra av alla jag haft. http://img.epinions.com/images/opti/6f/65/...rauder_1600.jpg Min har en hel del extrautrustning, kromat. Motorbåge, kylargrill mm som inte finns på cykeln på den här bilden, annars är den likadan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 17 april 2006 Dela Postat 17 april 2006 När och om jag fixar en båge så skulle de nog bli en "Chopper" 😄 Jepp, du är på rätt spår 😳 Långgaffel, aphängarstyre, stelben, kick, kromad ram...dunka fram med två kolvslag per lyktstolpe i 30 knyck med kalufsen slängandes fritt i kvällsbrisen... 😳 ...glömde tankväxel...absolut ett måste...kultfaktor skyhög... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 17 april 2006 Dela Postat 17 april 2006 Är riktigt sugen på mc. Om jag tar kort och köper en skulle det bli en Gixxer 1000: Eller en hayabusa (världens snabbaste serietillverkade mc). Jo, jag är mycket för prestanda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Järven Postat 17 april 2006 Trådstartare Dela Postat 17 april 2006 Eternal Postat den 17 April 2006, 13:07 Är riktigt sugen på mc. Om jag tar kort och köper en skulle det bli en Gixxer 1000: Skulle oxå vilja ha en sån Särskilt med hon på: men... det är ett litet problem med pengar, har inte riktigt utrymme för en dyr hoj än! Plus försäkringen blir ju så j**** dyr på en ny sporthoj! En kompis hade en R1:a från 99, den kostade 25000 per säsong att försäkra! Hayabusan tycker jag bara ser lång och klumpig ut! Kul att det var några här som kör mc iaf! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 17 april 2006 Dela Postat 17 april 2006 😄 haha! Den fick mig o flabba! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Violiner Postat 18 april 2006 Dela Postat 18 april 2006 Jaha..? Järven, Per_a_55 och jag... Ingen mer..? Jag har kört hoj sen 60-talet. Det började med ett par lätta hojar, en Honda var den första. Första tunga hojen var en Triumph. Sen har det passerat BSA, Norton, Honda mm mm... Per? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 18 april 2006 Dela Postat 18 april 2006 Vill ha denna. men synd att den inte finns i någon vettig version. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 18 april 2006 Dela Postat 18 april 2006 Skulle börja övningsköra på farsans lilla i sommar. Men blev stulen idag. Det var en 250 Yamaha, klassiker som fyllde veteran i år. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 18 april 2006 Dela Postat 18 april 2006 Ural med sidovagn. http://www.imz-ural.com/retro/ Men min är en "domestic" inte alls nåt krom och annat lull lull :-) Grå är den också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Järven Postat 18 april 2006 Trådstartare Dela Postat 18 april 2006 Ural med sidovagn. Cooool!! Jag har sett ganska många sådana på blocket, det flesta med armégrön färg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey Zwei Postat 19 april 2006 Dela Postat 19 april 2006 Tidigare; Silverpil, Yamaha och Triumph. Sen blev de familj och det ena med det andra osv. m.m o.dl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Grannen Postat 20 april 2006 Dela Postat 20 april 2006 Jodå, jag kör hoj också. En Honda VFR 750-90. Har ingen bild på den men alla vet väl hur en sån ser ut? Min är röd iallafall. Skulle aldrig vilja ha en custom eftersom jag gärna åker på touring söderut. Skönt om det går undan lite på autobahn! 😄 Är inte typen som åker mc för att visa upp mig. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Per_a_55 Postat 20 april 2006 Dela Postat 20 april 2006 Honda CB 1100 F 1983. 😠 Ingen bild i datorn, skall se om jag kan skanna in en om jag hittar den (kameran har pajat 😉 ) Nu så, kameran lagad! Har inte fått ut den, det står ett halvt kök ivägen, men så här ser den ut i varje fall: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Violiner Postat 21 april 2006 Dela Postat 21 april 2006 Vacker! Och det ser ju ut att stå en godbit bredvid också..? Härligt med nercabbat - det kör jag också på sommaren, men då är det en direktinsprutad 350 V8 där framme under huven... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Per_a_55 Postat 21 april 2006 Dela Postat 21 april 2006 Vacker!Och det ser ju ut att stå en godbit bredvid också..? Härligt med nercabbat - det kör jag också på sommaren, men då är det en direktinsprutad 350 V8 där framme under huven... Ja, Trajan behöver en ny koppling, så nu kör jag Golfcab så länge (premiär idag). Jag har ju stror motor i "vanliga" bilen så jag nöjer mig med en fyra i cabben. Man behöver ju inte köra fort när det är nercabbat, då kan man ta cykeln 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Järven Postat 21 april 2006 Trådstartare Dela Postat 21 april 2006 Honda CB 1100 F 1983. Härligt med mycke kubik! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Violiner Postat 22 april 2006 Dela Postat 22 april 2006 Vacker!Och det ser ju ut att stå en godbit bredvid också..? Härligt med nercabbat - det kör jag också på sommaren, men då är det en direktinsprutad 350 V8 där framme under huven... Ja, Trajan behöver en ny koppling, så nu kör jag Golfcab så länge (premiär idag). Jag har ju stror motor i "vanliga" bilen så jag nöjer mig med en fyra i cabben. Man behöver ju inte köra fort när det är nercabbat, då kan man ta cykeln 🙂 Fort... ? Sakta glidande med ett svagt muller från en V8 i bakgrunden och sommarens dofter i näsan. Det är ljuvligt... Nej nu hamnade vi off topic. 😎 Skönt att glida med hoj också. Mina 1600 cc V-twin där har ju liknande karaktär... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Järven Postat 29 april 2006 Trådstartare Dela Postat 29 april 2006 Yes idag skedde det! Grusvägen till ladan som min hoj stod i hade äntligen blivit torr och körbar så idag tog jag premiärturen med min mc! 😉 Det var nära att det inte blev nån tur pga av att hojjäveln inte startade! 😕 Men med ett extrabatteri som starthjälp så vaknade äntligen monstret ur vinterdvalan! 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.