Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Trashy (Arbetsnamn)

ARTIST/GRUPP: John

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 4.23

KOMPOSITÖR: John

PRODUCENT: John

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 6,2 MB

STATUS: Färdig grund

LÅTLÄNK: http://www.speedyshare.com/572396307.html

Vissa av er kan säkert ha lyssnat på låten tidigare, men jag har jobbat vidare lite, lagt till element och gjort om lite i sticket. Det är ju lite svårt att få en helhet utan sång, men jag tror det kommer bli coolt med en kvinlig sång alla Toxic eller nått i den stilen.

Jag har haft lite problem med mixen. Den har varit väldigt bright, och jag har haft svårt att få till ett bra mellanregister. Så det är bara ge kritik och tips på vad jag ska förbättra 🙂

Trelivg helg på er!

Trashy_mix4_22_4.mp3

Redigerat av Exil
Annons
Postat
Coolt! Utom stråkarna.

Finns det en sångmelodi skriven eller?

Tack 😳

Haha okej, jag tycker i och för sig stråkarna nästan är fula så de blir snygga. Det är ju trots allt en rätt stor del av låten. Men sånt går ju att ändra också.

Ingen sångmelodi är skriven för tillfället. Måste nog ha hjälp med det.

Postat (redigerat)

Bra ideer , Stråkarna är för snygga skulle jag vilja påstå.

Däremot måste det till en Feting prodd på denna för att den skall vara interessant.

Men med lite arbete så kan man få den lite åt Britney " Toxic , My Perogative " hållet.

Men du måste ju lära dig själv 😛 så jag erbjuder bara åsikter och råd i detta fall.

Men fixa lite mer på den , inte nödvändigtvis sång utan mer produktionen så skall det säkerligen bli en " Riktig " hit av denna.

och därför har jag gjort den rätt fattig, särskilt i verserna

Helt rätt tänkt , men i nuläget är det lite väl fattigt rent ljudbildsmässigt.Allt måste upp i volym och spektrum för att det skall kännas för en artist.

Redigerat av Piccazzo
Postat (redigerat)

..

Redigerat av Exil
Postat
kan inte annat än att hålla med Piccazzo

Okej intressant.

Men vad ska jag göra åt stråkarna? Om du kallemio också håller om dem. Kan nog börja förstå vad Piccazzo menar, men vad kan man göra åt det? Det är de´ända stråkarna jag har för tillfället. Så jag kan inte byta till några andra tyvärr.

Några andra konkreta tips?

Postat

dista, eq.... prova izotope vinyl.. tror det är en gratisplugg, är bra på att skita ner

Postat
dista, eq.... prova izotope vinyl.. tror det är en gratisplugg, är bra på att skita ner

Har tankat hem det nu...men vart är det jag ska lägga .dll fillen? Kör Cubase SL3. Fan att jag aldrig lär mig.

Postat

Har för mig att Cubase har en egen VST Plug-ins mapp. ?

Ett annat " Hemligt " trick du kan göra på stråkarna är förutom vinyl som mest får det att låta som du har samplat det från skiva är att du sätter på en Autotune eller liknande plugg på stråkarna så att du får dom mer svajande ( ännu mer emulering av skivsampling) , har du inte det får du göra manuellt med lite pitchbend automation.

Men jag har för mig att du har logic , varför kör du inte i det där har du Pitchcorrection pluggen och Tape delay där du kan ta Oldtape preseten och laborera lite för att få lite mer "crazy" sound på stråkarna...

Postat
Har för mig att Cubase har en egen VST Plug-ins mapp. ?

Ett annat " Hemligt " trick du kan göra på stråkarna är förutom vinyl som mest får det att låta som du har samplat det från skiva är att du sätter på en Autotune eller liknande plugg på stråkarna så att du får dom mer svajande ( ännu mer emulering av skivsampling) , har du inte det får du göra manuellt med lite pitchbend automation.

Men jag har för mig att du har logic , varför kör du inte i det där har du Pitchcorrection pluggen och Tape delay där du kan ta Oldtape preseten och laborera lite för att få lite mer "crazy" sound på stråkarna...

Okej!

Jo jag har ju ett fin fint Logic 7.2 installerat i min nya mac. Men jag har inga bra AU pluggar än, har mixat mest audio i Logic än så länge, ochh där tycker jag Logic är grymt mycket bättre. Till Midi tycker jag dock att Cubase funkar lite bättre. Noterna som kommer upp i midit i Logic skrämmer mig 😆, men det är väl bara en vanesak. Och nu när jag har massa VST pluggar i Cubase så startade jag upp gammla pc:n för jag hade lite idéer.

Men om jag inte får till något bra stråkljud i Cubase bouncar jag ned Stråkarna och lägger in i Logic och leker lite.

Tack för tipsen!

Postat

Ja, detta skulle vara skitfräckt med en feting-prodd, indeed! Coola idéer, men inte 100% välproducerat. Och ja, den är överdrivet enformig! 😆

Häftig låtidé, f.ö!

Postat

du kan ju lätt ändra så det blir matrixedit o logic så du slipper noterna.. så det blir pianoroll istället.. Tror du går in i options o global prefrences, o väljer i en meny dubble click to open matrix edit eller nått sånt

Postat
Ja, detta skulle vara skitfräckt med en feting-prodd, indeed! Coola idéer, men inte 100% välproducerat. Och ja, den är överdrivet enformig! 😆

Häftig låtidé, f.ö!

Enformig ja, och det var meningen. Men med sång så tror jag inte den blir lika enformig.

starboy (oregistrerad)
Postat

Låter väldigt bra redan, men inte 100% pro (no offense).

Väldigt bra idéer, som andra redan påpekat.

Gärna sång också. Jobba på, kan bli grymt bra!

/cheers

Postat

Ny mix ligger uppe nu, bättre eller sämre nu?

starboy (oregistrerad)
Postat

Bättre.

Postat

Bättre.

Okej, tack 🙂

Åt rätt håll iaf.

Postat

Tjena Exil,

Introt är för alldeles för långt. Mixen är ok. Men var är sången ? Man väntar, man väntar. Inget händer. Skulle lyfta mycket med en t ex kvinnlig sång. Bra låt men ingen sång.

Postat
Tjena Exil,

Introt är för alldeles för långt. Mixen är ok. Men var är sången ? Man väntar, man väntar. Inget händer. Skulle lyfta mycket med en t ex kvinnlig sång. Bra låt men ingen sång.

Tja!

Hmm introt ligger bara på de första 4 eller 8 takterna, minns inte på rak arm. Jag tycker inte det är så långt. Men jag får se hur jag gör sen. Sång saknas absolut, som du påpekar. jag ville göra en låt som baserades på sången, och därför har jag gjort den rätt fattig. Jag brukar sammarbeta med en grym tjej, hon har dock haft fullt upp med andra jobb på senaste tiden. Men jag visade henne beatet igår och hon gilalde det. Så förhoppningsvis så kommer sång rätt snart.

Förhoppningsvis kommer det upp en ny verison snart med sång på!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.