Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 63
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat
Nu skall jag börja tillverka cyklar och döpa dom till Volvo ...

Jag vet inte om det är en gammal skröna (nu snackar vi 80-tal), men det lär ha funnits en strippklubb i Tailand som hette Volvo. Dom fick (lär ha fått) byta namn sedan bilföretagets jurister härjat runt lite.

tjing

Bengan

Postat
men tycker inte du att det är skillnad på personnamn och varumärken??

Det beror lite på vad man heter!

Mitt namn är Karl Fredrik Strandstierna så det namnet är ganska ovanligt!

Jag använder namnet Fredrik Karlsson när jag sjunger och på musikforum så det har jag stulit 😄 Men ett sådant namn är ju lite svårt att "låsa" från andra att använda!

Däremot så är ju tex Meatloaf inte ett namn, men man förknippar namnet/ordet med honom (jag vet inte ens vad han heter på riktigt) andra bra exempel på ord som uppfattas numera som namn är tex:

Prince

Cher

Ozzy

osv

I vilket fall som helst så tycker jag man skall ha rätt att få skydda sin bild, sitt namn, sitt bandnamn sitt företagsnamn etc...

Jag har själv råkat ut för att en ensemble som skulle sätta upp en krogshow använde på sin hemsida en bild av mig när jag spelade Jesus i musikalen Jesus Christ Superstar.

Jag fick dem att ta bort bild & namn då jag inte ville förknippas med deras show och jag kontaktade datainspektionen som meddelade mig att ingen har rätt att använda någon annans bild eller namn utan tillåtelse.

Postat
Jag vet inte om det är en gammal skröna (nu snackar vi 80-tal), men det lär ha funnits en strippklubb i Tailand som hette Volvo. Dom fick (lär ha fått) byta namn sedan bilföretagets jurister härjat runt lite.

Intressant namn på en strippklubb. Volvo betyder 'jag rullar' på latin.. hur exakt gick deras striptease till egentligen? =]

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.