Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Det här är ju bara så bisarrt!! 🙂

Metall borde ju ha fattat att det skulle hända!

Redigerat av Järven
Annons
  • Svar 63
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat
Metallica är allt bra roliga. 🙂 Ärligt talat, är de rädda att Metall ska ta över deras fans/kunder...? 😳

Vi pratar om killarna som åkte runt med en promoskiva i en superportfölj för att den inte skulle kunna kopieras...

Postat
Metallica är allt bra roliga. 😄 Ärligt talat, är de rädda att Metall ska ta över deras fans/kunder...? 😳

Vi pratar om killarna som åkte runt med en promoskiva i en superportfölj för att den inte skulle kunna kopieras...

Skämtar du? Var har du hört det? 🙂

Inte för att jag är förvånad...men berätta! 🙂

Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Metallica är allt bra roliga. 🙂 Ärligt talat, är de rädda att Metall ska ta över deras fans/kunder...? 😳

Antagligen inte men tänk på att de hade namnet långt innan Metalls investeringbolag ,något som Metall säkert kände till, skulle inte förvåna mig om metall medvetet valde Metallica som namn för att göra ett lite mindre gubbigt intryck, kommer ni ihåg när LO skulle föryngras, då gjorde de en film med Europe och Jerry Williams (har jag för mig iaf)..

Postat (redigerat)

Å ena sidan är Metallica bevisligen löjliga. Å andra sidan, varför döpte Metall bolaget till Metallica? Det bildades i början av 90-talet som ju var bandets absoluta höjdpunkt(i försäljningsmått mätt) så någon borde ju kanske pekat ut att dom skulle dela namn med ett enormt varumärke...

Klart dags att se om Some kind of monster. Att se Dave Mustaine gråta ut över hur misslyckad han känner sig för att dom sparkade honom för 20 år sen är bara bisarrt kul.

[edit] Titta, Glaskatten och jag hade telepatiskt kontakt...

Redigerat av Murdock
Postat
Skämtar du? Var har du hört det? 😳

Läste det i aftonbladet. Det var när St Anger skulle släppas och de åkte runt och gjorde reklam bland annat genom att spela skivan på speciella klubbar, eller hur det var. Skivan fanns iaf bara i ett exemplar och var inlåst i en portfölj som bevakades konstant, ungefär. 😄

Postat
Skämtar du? Var har du hört det? 😄

Läste det i aftonbladet. Det var när St Anger skulle släppas och de åkte runt och gjorde reklam bland annat genom att spela skivan på speciella klubbar, eller hur det var. Skivan fanns iaf bara i ett exemplar och var inlåst i en portfölj som bevakades konstant, ungefär. 🙂

Bra musik eller ej, Metallica måste vara världens mest patetiska band... 🙂

Lägg ner er energi på att skapa bra musik istället! 😳

Postat

Inte för att jag är förvånad...men berätta! 😄

Läste det i aftonbladet. Det var när St Anger skulle släppas och de åkte runt och gjorde reklam bland annat genom att spela skivan på speciella klubbar, eller hur det var. Skivan fanns iaf bara i ett exemplar och var inlåst i en portfölj som bevakades konstant, ungefär. 😄

Bra musik eller ej, Metallica måste vara världens mest patetiska band... 😛

Nja i den grenen kommer de inte ens på medaljplats...Finns väl sisådär 57312 mer patetiska band...

Postat

Läste det i aftonbladet. Det var när St Anger skulle släppas och de åkte runt och gjorde reklam bland annat genom att spela skivan på speciella klubbar, eller hur det var. Skivan fanns iaf bara i ett exemplar och var inlåst i en portfölj som bevakades konstant, ungefär. 🙂

Nja i den grenen kommer de inte ens på medaljplats...Finns väl sisådär 57312 mer patetiska band...

Som till exempel?

Nej, de är patetiska och Lars Ulrich...😄 :D

Postat

Inte för att jag är förvånad...men berätta! 😄

Som till exempel?

Hur många coverband finns det, hur många metallica wannabe band? Hur många band ligger Bert Karlsson bakom? Bör bli runt 12000 band bara det sen fnns det ju .....

Postat
Ja men de är ju så himla giriga? Stämmer sina fans!? Antar att de redan har pengar så det räcker....

Jag kommer inte riktigt ihåg hur det låg till med stämmandet, men jag kommer ihåg att Lars Ulrich tyckte att det var fel att folk lade upp Metallicalåtar på sidor där det var meningen att nya band skulle få chansen att bli upptäckta, men vem vill ladda ned något okänt band när man kan ladda ned världens största musikgrupper istället....

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Det spelar nånslags Trujillo nuförtiden i Metallica? Det var som fan.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Spelar inte Ozzy alltid med nån slags studioband, typ en musiker härifrån, en därifrån?

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Jahas, så Oz-mannen har alltså haft samma band dom senaste åren då (tiotals åren?). Intressant, jag trodde han var större diva än så!

Postat
Jahas, så Oz-mannen har alltså haft samma band dom senaste åren då (tiotals åren?). Intressant, jag trodde han var större diva än så!

😆

Postat

Ozzy är ju tillbaka i Black Sabbath 😏😏😳

men för att återgå till ämnet,

jag tycker att de är så onödigt att metallica ska stämma allt och alla om råkar snudda vid nått bandet äger, vill äga eller tror att dom äger 😏

dom stämde ju sina fans förut för att dom laddade ner deras låtar

Postat

Självklart skall de stämma skiten ur LO!

De visste att Metallica fanns och borde inte komma undan med att sno deras namn.

Självklart skall Metallica stämma folk som laddar hem deras musik på nätet och dessutom tjänar pengar på det.

Det är ju trots allt olagligt!

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Ursäkta nu men.... Oz-mannen är alltså tillbaka i Black Sabbath - då kvarstår ju frågan om nån annan från Black Sabbath är kvar i Black Sabbath, eller om det bara är namnet som det här tiotalsårsstudiobandet fått låna nu då?

???

Postat
Självklart skall de stämma skiten ur LO!

De visste att Metallica fanns och borde inte komma undan med att sno deras namn.

Självklart skall Metallica stämma folk som laddar hem deras musik på nätet och dessutom tjänar pengar på det.

Det är ju trots allt olagligt!

varför ska de stämma skiten ur LO? är det väldigt relevant eller? hela varumärkeshypen är ju jävligt överdriven, tycker jag. på vilket sätt skulle detta kunna skada bandet, det här känns ju mest som en principsak.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.