Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det finns måga akord. Alla har sitt eget favorit akord så nu vill jag veta vilket som är just ditt favorit akord.

Spelar ingen roll på vilket instrument.

Mitt är Am 🙂

Annons
Postat

G!

På gitarr...finns så mycket att göra med det. Gör det väl med alla ackortd, men det handlar ju om fingersättning 🙂

Postat

d-moll på femte bandet på gitarr, och olika varianter på de med lös e-sträng till.

Postat

Vilken härligt nördig tråd. 😳 Jag har en del ackord jag gärna tar till, men jag har ingen aning om vad de heter. 🙂

Postat

A0 . Om man spelar A-dur ett tag först och sedan går över till A0 hamnar man i ett annat musikaliskt universum:-o)

Postat
Jag gillar det ackord där man tar alla tolv toner på samma gång! Svårt på en gitarr förvisso... 😛

Cmmaj13add-9add-5add-6add7/E eller vad blir det? 😄

Postat
A0 . Om man spelar A-dur ett tag först och sedan går över till A0 hamnar man i ett annat musikaliskt universum:-o)

Ungefär som att spela Iron Man i A och gå över till E efter fyra takter?

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Alla ackord där bägge e-strängarna skall vara dämpade. Ett fitteri må jag säga.

Postat
Jag gillar det ackord där man tar alla tolv toner på samma gång! Svårt på en gitarr förvisso... 😆

Cmmaj13add-9add-5add-6add7/E eller vad blir det? 😆

Försök säga det där högt, om du kan! 😆

Postat

Well... det beror väl lite på i vilken omgivning det skall användas..

Men skall jag välja ett så måste det onekligen bli E7, hur trist och vanligt det än är.

Postat (redigerat)
surikatmamma Postat: 16 April 2006, 19:17  
(Järven @ 16 April 2006, 18:26)

moll add9 med valfri grundton. 

Det tänkte jag skriva fast ironiskt. Det är ju nu-metalackordet!

Nu-metal.. jaså!? Började digga det första gången jag spelade "For the love of God" med Mr. Vai.

tbruce Postat den 16 April 2006, 20:57
(Lynxo @ 16 April 2006, 20:20)

Jag gillar det ackord där man tar alla tolv toner på samma gång! Svårt på en gitarr förvisso...  

Cmmaj13add-9add-5add-6add7/E eller vad blir det?

Kanske kan bli:

Cmaj13add#5add7addb9add#9add#11add#13 arghhhhhhhh...fan vad jobbigt!

Annars är dur add9 oxå snyggt!

Maj7 är alltid en säker kamrat!

Redigerat av Järven
Postat

När jag började spela så berättade en vän för mig om en kompis till honom som kunde spela "Smoke on the water" på alla sex strängarna. Jag kunde bara på en - låga E-strängen... På sex strängar; lägg pekfingret över hela bandet, flytta när lämpligt och lira på.

Postat
DåligtGehör Postat den 17 April 2006, 02:19

När jag började spela så berättade en vän för mig om en kompis till honom som kunde spela "Smoke on the water" på alla sex strängarna. Jag kunde bara på en - låga E-strängen... På sex strängar; lägg pekfingret över hela bandet, flytta när lämpligt och lira på. 

Skitkul! Låter aaaaaningen bättre om man gör barreackord av dom(E G A Bb).

Postat

G, med både ringfinger och lillfinger ( på h resp e alltså).

Schysst utgångsläge att knalla vidare från.

Postat
Vilken härligt nördig tråd. 😄 Jag har en del ackord jag gärna tar till, men jag har ingen aning om vad de heter. 😎

😄 haha 🙂 WORD 🙂😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.