Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Låtnamn:Farväl

Artist:The Bluesmates

Sång:Harmonica mike

Gitarr komp/intro:Josse

Gitarr solo:Robert(The man on the moon)

Bas:Robert Selberg

Trummor:En 15 år gammal trum maskin a´la yamaha

Genre:Rock

Producent:Harmonica mike

Text:Harmonica mike

Musik:Harmonica mike

Låtstatus:Ofärdig demo..

Tillverknings år:2004,,men jag skrev den 1988

Hej..

Hittade en gammal låt vi spelade in för några år sedan..

med mitt gamla band The Bluesmates..helt omixat,inga stereo grejer,inga panoreringar..bara rakt av så att säga..

Nu vill jag ha lite synpunkter på den här låten..ska vi ta upp den igen och göra allt från början,eller helt enkelt lägga ned?

MVH

harmonica mike

Redigerat av Harmonica mike
Annons
Postat

Ja, låten är ju en helt OK blues.

En helt ny inspelning skulle nog kännas fräschast. Sologitarren är väldigt skön i denna låten, så om det inte finns möjlighet att göra om nåt liknande så skulle jag nog behålla den åtminstonde.

🙂

Postat

Cool blues låt.

Bra gitarr och musnspel solo 🙂

Postat

Ahhh, gott att höra dig/er på svenska. Det blir ju personligare då tycker jag.

Den här typen av jordnära blues/rock, lite i samma anda som t.ex. J.J. Cale och Tony Joe White, passar er som handsken. Bra låt, finfint munspel och härligt stratasolo. Med en riktig trummis och bättre inspelning hade det varit perfekt. Nu blir ni tvugna att göra den igen 😆

Jag lyssnar på massor av musik i olika genrer, musiklyssnande har varit min största passion sedan jag var liten pilt i slutet av 60-talet, men när jag slänger på nåt för att bara koppla av och njuta - då är det sånt här jag vill höra.

Från Tälje blir det än en gång tummen upp!

Postat (redigerat)

Absolut inte vad jag brukar lyssna på, men den var soft. 😆

Nu vill jag ha lite synpunkter på den här låten..ska vi ta upp den igen och göra allt från början,eller helt enkelt lägga ned?

Kör på!

Redigerat av Danabacken
Postat

Blues gillar jag.. gillar sång melodi, gitarr solot i början och munspelet. Kanske lite fräshare trummor och ev ner med tempot lite. får lite Totta känsla.

//Anders

Postat

Den här typen av jordnära blues/rock, lite i samma anda som t.ex. J.J. Cale och Tony Joe White, passar er som handsken. Bra låt, finfint munspel och härligt stratasolo. Med en riktig trummis och bättre inspelning hade det varit perfekt. Jag lyssnar på massor av musik i olika genrer, musiklyssnande har varit min största passion sedan jag var liten pilt i slutet av 60-talet, men när jag slänger på nåt för att bara koppla av och njuta - då är det sånt här jag vill höra.

Nu blir ni tvugna att göra den igen 🥰

Ja mats..då får det bli så..vi kör igen!

Tälje skriver du,,norr eller södert? Jag har bott i norrtälje ett tag.. 🥰 Dom lirarna du nämnde är väl de vi lyssnat på mest..åtminstone sedan vi började lira ihop..gjort hur många covers som helst på deras musik..Kanske därför det finns vissa influenser..Innan jag började lira i band så var det mest 60 - tals soul..Otis Redding..Wilson P..Marvin g..osv..plus den store Robert Johnson..Howlin´Wolf..Charlie Musselwhite..(Min personliga favorit munspels favorit..)

Tack för dina schyssta kommentarer..du för med dig lite sol/soul hit upp..där våren ännu inte anlänt 😎

MVH

Micael

Postat

Den här typen av jordnära blues/rock, lite i samma anda som t.ex. J.J. Cale och Tony Joe White, passar er som handsken. Bra låt, finfint munspel och härligt stratasolo. Med en riktig trummis och bättre inspelning hade det varit perfekt. Jag lyssnar på massor av musik i olika genrer, musiklyssnande har varit min största passion sedan jag var liten pilt i slutet av 60-talet, men när jag slänger på nåt för att bara koppla av och njuta - då är det sånt här jag vill höra.

Nu blir ni tvugna att göra den igen 😄

Ja mats..då får det bli så..vi kör igen!

Tälje skriver du,,norr eller södert? Jag har bott i norrtälje ett tag.. 😄 Dom lirarna du nämnde är väl de vi lyssnat på mest..åtminstone sedan vi började lira ihop..gjort hur många covers som helst på deras musik..Kanske därför det finns vissa influenser..Innan jag började lira i band så var det mest 60 - tals soul..Otis Redding..Wilson P..Marvin g..osv..plus den store Robert Johnson..Howlin´Wolf..Charlie Musselwhite..(Min personliga favorit munspels favorit..)

Tack för dina schyssta kommentarer..du för med dig lite sol/soul hit upp..där våren ännu inte anlänt 😎

MVH

Micael

Södertälje that is, men jag har släkt och vänner i Norrtälje också 😄

Och javisst är Musselwhite fenomenal, både på munspel och på att göra musik i samma tradition som ni jobbar i.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.