Stevster (oregistrerad) Postat 16 april 2006 Postat 16 april 2006 LÅTNAMN: United ARTIST/GRUPP: Code red GENRE: Synthpop LÅTLÄNGD: 4.37 KOMPOSITÖR: Stefan Mellåker PRODUCENT: Stefan Mellåker EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) MP3 143kbit (VBR) STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) 4.8 Mb STATUS: Färdig demo Kanske den låt jag är mest nöjd med hittills, en upptempo låt med drag från Depeche, Camouflage, Mesh. Vore kul att höra lite kommentarer. MVH /stefan Code_red___United.mp3
binary78 Postat 16 april 2006 Postat 16 april 2006 Låter väldigt bra. Sjysst eko på sången. Bra melodi. Ligger det en autotuner på refrängen? Ju mer jag lyssnar desto mer tycker jag att jag hör en sådan. "Couldn't tell what's in your mind"...just på "tell" (och lite varstans i övrigt). Tycker det är ashäftigt när 80-talet kommer tillbaka i såna här låtar. 😄 Depeche är ju tydliga influenser.
Lundin Postat 16 april 2006 Postat 16 april 2006 Låter snyggt det här. Får man önska något så är det väl mer framträdande syntbas, mindre reverb på vissa ljud, Sången kunde nog få ett uns peak-eq runt 5khz för att ge lite mer "läppglans" 😄 Har du/ni använt mycket equaliser i detta? Det låter som det är väl balanserat i frekvensspektrat. En alternativ, torrare mix hade varit kul att höra.
starboy (oregistrerad) Postat 16 april 2006 Postat 16 april 2006 Väldigt bra på det stora hela. Tycker personligen att atmosfärsynten blir aningen hög under reffen. Annars snyggt jobbat!
Stevster (oregistrerad) Postat 16 april 2006 Postat 16 april 2006 Tackar! Tackar! Jag har jobbat ganska hårt med att få låten så välbalanserad som möjligt, jag har nog skruvat på eq i stort sett varje spår tills jag var nöjd. Det finns en autotuner med i bilden på vissa bitar av sången, men det var inte tänkt att användas som en hörbar effekt. Jag är helt enkelt svag för reverb samt atmosfäriska ljud. 😄 Stefan
AndyPandy Postat 16 april 2006 Postat 16 april 2006 Hyfsad låt som är lite ruffigt mixad; det är påtagligt grötigt ibland. Sången låter bra, även om det finns ett par tillfällen där det låter falskt. Jag skulle ha kollat över mixen ytterligare en gång. Låten förtjänar ett bättre mixöde!
Light Head Postat 16 april 2006 Postat 16 april 2006 Håller med Andy, som vanligt,,, sången har en anstrykan av lite falskhet. Rätt grötigt. Vad använder du för syntar? Låter i vilket fall mycket VST. Till och från blir det lite för mycket av delayet på sången. Jag gillar delayet, klart skön effekt, men det hade varit mer effektfullt om den används på "rätt" ställe i stället för hela tiden. Jobba på detta, mycket! Så blir det riktigt bra. Efter några lyssningar, känner att introt är lite för långt. Låten kunde börjat vid 15 sek.
Stevster (oregistrerad) Postat 17 april 2006 Postat 17 april 2006 Jag har använt i huvudsak min Waldorf MicroQ, Absynth (vst) & V-Station(vst). Jag användo nog också någon av de gratis synthar som följde med tidningen studio en gång i tiden. Trumljuden är samplingar från diverse låtar, samplingsbibliotek & vst trummaskiner inlagda i Halion. Ha'de
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.