Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

# LÅTNAMN: Forever

# ARTIST/GRUPP: Sebastian Mattsson

# GENRE: Dance?

# LÅTLÄNGD: 2:52

# KOMPOSITÖR: Sebastian Mattsson

# PRODUCENT:Sebastian Mattsson

# INSPELNINGSÅR: 2006

# FORMAT: mp3

# STORLEK: 4,60 Mb

# STATUS: hmmm...

# LÄNK: http://geta.no-ip.com/dsl/ds.php

Vad tycker ni om min "typ" dance låt? är inte så het på just sån musik men jag testade och blev relativt nöjd med mitt resultat 😄 . Låten finns längst ner på sidan under fliken Sebastian Mattsson. Lyssna gärna på 1923 också. KOMMENTARER!!! 😄

Redigerat av Bassebas
Annons
Postat

Hey mate, listening to your tune as i write and if im not wrong you are using FL Studio?

The bass sound gave it away.

Anyhows i like it, tought i think its in really good need of a better breakdown section where you could drop all the instrumentation and bring it all back up again slowly. also a bit more variety in the Perc and Drums programing could bring more variety and excitment to the track.

I like the main LD sound but the motiff you are using in the background does get rather annoying after a while, maybe pitch it down a bit The twi twi twi twi sound, lol...

Mixing wise its firly good , but i think your Hats and High frequencies could be tuned down a litlle.

I honestly think you have a cool Trance tune going on, with some more attention to detail and maybe add some more EFX to it.

Nice work tought....

starboy (oregistrerad)
Postat

Inte riktigt min kopp te, den här genren.

Ljudmässigt skulle jag vilja ha mer stomp i basen och mindre vass diskant på hihatsen.

mina tankar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.