Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Monochromatic

ARTIST/GRUPP: vTor Bvruce

GENRE: House kanske?

LÅTLÄNGD: 3.26

KOMPOSITÖR: Tovr Brucve

PRODUCENT: Tovrvv Brvuce

EV. MEDVERKANDE: Torv Bvruce

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,2 mb

STATUS: Hyfsat färdigt

Jag hade tänkt mej att göra nåt mycket poppigare av detta, men nu blev det ganska dansigt ändå. Typiskt. Det är helt mixat i hörlurar så eventuellt kan basen vara lite skum.

Kommentarer och synpunkter mottages tacksamt!

Redigerat av tbruce
Annons
starboy (oregistrerad)
Postat

Hej,

Se över mixen, är väldigt basig - både kick och bas.

Mysig feeling i låten, schyssta ljud, men det blir lite långrandigt med samma ackordvända som nöter på hela tiden. Bryta av på nåt ställe kanske?

/cheers

Postat (redigerat)

Mmm som sagt, basen. Misstänkte som sagt det och fick det bekräftat nu när jag kunde lyssna i högtalare. Ska fila bort lite bas, framförallt i kicken.

Ja jag har också funderat på att bryta av med nåt annat i mitten nånstans... Kan behövas. Ska ge det en ordentlig funderare.

Tack för kommentaren!

EDIT: Hur svårt är det förresten att höra vad rösten i mitten säger? Halvt omöjligt va? 😄

Redigerat av tbruce
Postat

Blev jävligt laddad när jag hörde början på låten och tänkte fram till halva ungefär att det här är kan fan vara nåt precis i min smak. Tyvärr så höll det inte riktigt ända fram, skulle som sagt gärna få brytas av någonstans och ta någon annan vändning. Satt och hoppades på det låten igenom men fick tyvärr inte som jag ville. Annars ett jävligt skönt gung i låten, stämningfull. Skulle vilja höra en omarbetad version.

MVH

Adde

Postat
Blev jävligt laddad när jag hörde början på låten och tänkte fram till halva ungefär att det här är kan fan vara nåt precis i min smak. Tyvärr så höll det inte riktigt ända fram, skulle som sagt gärna få brytas av någonstans och ta någon annan vändning. Satt och hoppades på det låten igenom men fick tyvärr inte som jag ville. Annars ett jävligt skönt gung i låten, stämningfull. Skulle vilja höra en omarbetad version.

MVH

Adde

Tack. Vad var det som saknades? Bara att det vara för monotont alltså?

Postat

Som sagt.

för mkt bas i kicken.

Skön stämning med padsen. snygga ljud. Läcker vocoderröst!

Lite jämntjock låt. men de gör nog inget, bara man lägger till lite variation. lite småsaker bara. Som det låter nu är mixen bastung å låg mellan. hör inget högre mellan eller mkt diskant. låter nästan som ett filter över hela låten.

Lite mer grejer längre upp i frekvenserna å sånt så blire en sön grej 😄

Postat

Jo enligt mig känns den lite för monoton. Skulle behöva ta en ny vändning i melodin nånstans i låtens senare hälft. gärna någonting helt oväntat som gör att man hajjar till och blir tvungen att lyssna med en ny inställning till låten. hmm kanske blev lite otydligt där.. men men..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.