Mossman Postat 15 april 2006 Postat 15 april 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Comfy ARTIST/GRUPP: Mossman GENRE: fjant LÅTLÄNGD: >6 min KOMPOSITÖR: Mossman PRODUCENT: Mossman INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: ca 6 mb STATUS: Färdig demo (kommer inte jobba mer på den, eftersom det var bara gjort som ett tidsfördriv, inget seriöst) Gjorde en liten låt, meningen var att man lätt skulle kunna komma ihåg texten och kunna sjunga med snabbt. Funkar det? Mossman___Comfy128.mp3 Redigerat 15 april 2006 av Mossman
hegobald Postat 15 april 2006 Postat 15 april 2006 Snabbinspelade låtar får snabbtextade svar.. För det första.. Jag kunde bara höra intron sen bröt det.. Fel på uppladdningen kanske ??? 🙂 Sen det andra.. Ingen bryr sig om texten i en hitlåt.. Du ska kunna göra en monofon ringsignal av melodin och sen en text som matchar det.. IQ ICA-kasse typ.. Då har du en hit.. Melodin var inte nån hit alls.. Annars var det lilla bra av det jag hörde.. Nåt om att "sitta på en soffa", sen vart det en buss etc etc..... Sen tog låten slut abrupt 🙂
Mossman Postat 15 april 2006 Trådstartare Postat 15 april 2006 Snabbinspelade låtar får snabbtextade svar..För det första.. Jag kunde bara höra intron sen bröt det.. Fel på uppladdningen kanske ??? 🙂 Sen det andra.. Ingen bryr sig om texten i en hitlåt.. Du ska kunna göra en monofon ringsignal av melodin och sen en text som matchar det.. IQ ICA-kasse typ.. Då har du en hit.. Melodin var inte nån hit alls.. Annars var det lilla bra av det jag hörde.. Nåt om att "sitta på en soffa", sen vart det en buss etc etc..... Sen tog låten slut abrupt 🙂 Jag har laddat upp en ny version, nu funkar det
equality Postat 16 april 2006 Postat 16 april 2006 (redigerat) Tycker det är rätt charmigt och avspänt (konfortabelt). Melodin och textens uppbyggnad är nästan barnevisemässigt enkel, inget fel med det men det blir monotont i närmare sju minuter. Texten är kul med fyndiga och omöjliga rim! Jo, jag tror man kan haka på rätt snabbt här... Redigerat 16 april 2006 av equality
mickemusik Postat 16 april 2006 Postat 16 april 2006 Skön röst! Ligger bra i mixen,,,(Hmmm,? Lyssnar i mina lurar nu).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.