Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vad heter de här portarna som finns på ett PA-Slutsteg?

pic_030.jpg

Finns det något sätt att koppla in mina vanliga högtalare (+/-) i den? Isånnafall hur?

Annons
denton (oregistrerad)
Postat

Om jag inte har helt fel så är stift 1 - ( cold ) och stift 2 + ( hot ) alltså dom 2 som sitter överst.

Postat

..och det finns adaptrar att köpa på närmsta musikaffär..eller välsorterad radio/teve-handlare

Balanserad XLR till obalanserad tele /RCA eller vad du nu har för kontakt-typ.

Postat

Ok . tack! Jag hittade kontakter på clas ohlson.

Jag har en annan fråga som är off topic men om ni orkar svara så slipper jag skapa en ny tråd. 😛

Vet någon vad Bridge är? Input ?

Kan jag trycka in en Aux kapel från datorn in där eller ?

Postat

Ett PA-slutsteg brukar väl ha två förstärkare i sig. Du kan välja att köra dessa separat till två högtalare så att du kan variera volymen mellan dem, eller så kan du köra båda samtidigt... detta är, om jag kommer ihåg rätt, BRIDGE. Du kopplar helt enkelt ihop de båda inbyggda förstärkarna och får en utsignal istället för två.

Input? Ja... där brukar i alla fall jag koppla in det som jag vill ha ut i högtalarna senare, typ ett ljudkort.

Jag kan ha helt fel, det är inte alls ovanligt.... :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.