mobosum Postat 6 juni 2004 Dela Postat 6 juni 2004 är det nån använder synten a1 från steinberg? undrar om nån kan nån bra inställning så det låter lite som en hammondorgel fast sammtidigt synth-aktigt...? har aldrig pillat med en synth förut innan vi köpte cubase sl...många svåra och hemska rattar på en synth... m.v.h. mobosum Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 6 juni 2004 Dela Postat 6 juni 2004 Har personligen aldrig pillat på a1 an, men alla syntar har ett eget sound. Det kan vara svårt att få det ljudet du önskar, bättre är att hitta en plugg/synth som låter som en orgel till att börja med. Då slipper du ju det jobbet. Det finns en del gratis syntar och det kanske finns någt som passar er. Tips på Gratis Orglar Phibes Morphiza Lightbag ORGANized Inte gratis: B4 Att lära sig skruva på syntar är inte det enklaste. Tar ett tag att fatta hur de är uppbyggda, men när det väl är klart så brukar det vara rätt så enkelt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mobosum Postat 6 juni 2004 Trådstartare Dela Postat 6 juni 2004 tack för tipsen neko! dom lät skitbra! men det kanske e så när man precis har börjat... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 6 juni 2004 Dela Postat 6 juni 2004 Det är väl en vanesak tror jag. Allt beror på hur kinkig man är och har blivit. Jag är inte van vid att använda organs, så dessa låter rätt fint i mina öron. Min favorit av dessa är dock Phibes. Ska ni köra på allvar kanske B4:an är ett bra alternativ. Den ska visst låta ruskigt bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.