Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Det är svårt att säga...

Jag har inte haft några stabilitetsproblem med någon version. Jag har inte hunnit börja köra något med SX2 ännu, men det ligger på hyllan, så snart ska det få en chans... SX2 är ganska nysläppt, så man kanske kan förvänta sig att det finns vissa buggar i det - men i förlängningen blir det bäst, eftersom det till skillnad från tidigare versioner, även stödjer Hyperthreading - som man tråkigt nog behöver disabla för att det ska bli stabilt i de tidigare...

Postat

Jag har kört SX 1.06 ett bra tag nu (under Windows XP) och tycker att det känns hysat stabilt. Visst kraschar det ibland, exempelvis när man importerar en rex-fil eller ett gammal Cubase VST 32-projekt, men då får man inte glömma att alla, något så när komplexa, moderna datorprogram dras med ett antal buggar. Tyvärr.

Tacka vet jag Cubase 1.8.3 på min Macintosh Classic II. 🙂

/Mats

Postat

Jag har varken haft några större problem med Cubase SX 1x eller 2x. Tänk dock på att supporten för äldre versioner av vilken programvara som helst minskar med tiden. Detsamma gäller diskussioner, inlägg och tips från allmänheten.

/Mats

• 2 månader senare...
Postat

Jag har haft 1 krasch med Cubase SX 2 sedan den släpptes...och då är det inga snäll-sessioner .. som lägst under denna tid har jag haft en CPU-belastning på c:a 70%..mycket automation, vst-effekter m.m

Så 2:an helt klart...men det hänger ju väldigt mycket på ett bättre operativsystem oxå... inte bara Cubase.

Windows XP är ju troligtvis den stabilaste Windows-inkarnationen of all time..

/D

Postat

Cubase för Atari har jag bara hört gott om 🙂 Men sedan jag confade om mitt SX2 lite så har det inte kraschat en enda gång för mig (på 1,5 månad).

• 3 veckor senare...
Postat

Cubase 3.06 måste vara den stabilaste Cubase versionen jag provat. Har bara krashat en gång på 14 år på min Atari TT. Sen kommer väll VST/32 5.1 till Macintosh... Funkar välldigt bra på min G3 350mhz med 1gb minne.

//Farbror Blå

Postat

Jag tycker nog att Cubase 2.0 på Atari 1040 är stabilast av dem alla... 😏😠

pling.. pling.. - plong.. plong.. - pling.. pling - plong.. plong.. (metronomen i Cubase 2.0)

eller varför inte Cubase 2.5 för Mac, version (krakked by the mad computerfreak of sweden) edition. 😲

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.