Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Fucked up pretty good

ARTIST/GRUPP: Mick Wall

GENRE: Raw Power Pock

LÅTLÄNGD: 2.33

KOMPOSITÖR: Mick Wall

PRODUCENT: Bajenuffe (Legalizers)

EV. MEDVERKANDE: (Bajenuffe, Bas,trumprog,sologitarr)

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 1.76mb

STATUS: Demo

Har spelat in och producerat en gammal polare. Visst fan fick vi till lite tidig Iggy Pop känsla?

Ge mig gärna råd hur man skall tänka när man mixar gitarrer som spelar olika melodier för att inte gröta ihop sig (hör mot slutet av låten)

/Bajenuffe (Legalizers)

Redigerat av Bajenuffe1
Annons
Postat

Det låter jävligt bra, men jag tycker gitarr ljudet är lite vasst. trummorna känns lite tunna så testa att EQ:a lite för att komma till rätta med det. :rolleyes:

Postat

Sixties... Är det samtliga gitarrer som är för "stickiga"? Jag gillar fräset i kompgitarren :-(. Dock så har jag mina funderingar på intro/stick gitarren samt solot. Virvel och kagge är enkelt fixat och jag håller med om att de drunknar mot slutet. Dock.. Det som förut var ett problem..att feta till kagge och virvel är inget problem längre. Det är snarare tvärt om...att de blir FÖR markanta och feta. Det är därför jag har "fegat" lite i mixen... Kul att du gillade låten... Lite Svengelska på sångaren, men det skall nog gå att fixa till!

/Uffe

Postat

det var mest början jag tänkte på, ramones har inte vasst ljud dom har perfekt gitarr ljud

Postat

Hehe sixties....Den tog skruv :rolleyes:

Instämmer.. De har ett fantastiskt ljud som man aldrig skulle byta ut om man fick till det...H-vete...Man skulle t.o.m använda det i smöriga ballader... ASG!

Postat

Yes, visst är det lite stoogesvibbar på det här. Tufft!

Jag tycker det är bra att trummorna inte är så feta, dom är helt rätt. Allt skall vara så fett och brett nuförtiden, men det är inte alltid bäst.

Upp med sologitarren när den kommer, som när James Williamsons gitarr bara dränker allt annat 🙂 Många människor tycker ju att originalversionerna av stooges plattor är taskigt mixade med för lite botten osv, men för en annan som är uppväxt med såna grejjer så låter det ju bra.

Det här är skitbra - men det som måste styras upp är mer attityd från sångaren!

Pratsång i sig funkar utmärkt på en sån här låt, men det måste vara massa attityd. Emellanåt låter det som om han bara småpratar nu. Han måste låta förbannad, rebellisk, upprorisk, farlig och en smula sinnessjuk 😄

Postat

Tackar Bimbam och Axl T R! Kul att höra! Skall börja jobba med mina egna Punk, Rock och Reggae projekt snart,... Nu när jag börjar fatta hur detta funkar!

/Bajenuffe

gladamatör (oregistrerad)
Postat

😄 ...me like it a lot !!! Shyssta grejjor ! Enda negativa kommentar jag har är att sångrösten skall förtydligas lite ... annars kanon i mina öron !!!

Hasta la m...ha det gött !!! 😉 mvh gladamatör

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Det är nog bara lite otydligt, verkar kriga om samma frekvenser lite grann. Kanske skulle du svepa runt lite och försöka separera instrument och sångare lite mera. Risken är väl att hamna i ett lite för nasalt läge men då kanske man kan lägga till lite botten.

Utöver det så låter det helt rätt man får den där intima klubbkänslan typ trång källarlokal fullt med folk och goa bärs.

Göran

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.