KillwithSkill Postat 13 april 2006 Postat 13 april 2006 (redigerat) Hallå där alla! 🙂 Jag har ju funnits här ett tag men inte varit direkt aktiv. Har hängt på andra forum mest. Men sen så har det blivit att man hänger här mer och mer. Tycker att attityden är nice. Så jag tänkte att jag postar en idé som jag håller på med. Har iofs hållt på ett tag, till och från. Men har problem med datorn och lagt det mesta på is. (Proppstrul) Men jag har hunnit med att göra en mp3a på den från första testen av en remix på en låt. Anledningen är den att bandet är inte direkt aktiva men har ett gäng fans. Och för att visa att det fortfarande finns så tänkte dom släppa en remix, gratis på deras site på en av deras låtar, en förlängd version av en låt som finns från platta. Så medans jag sliter med datorn och försöker få den att funka så tänkte jag att jag släpper den här. Och låter er som gillar hårdrock få komma med idéer och kritik på låten. Och att jag kan försöka ta del av det och försöka komma med nåt vettigt ut av det. Låten är 6 minuter lång och tanken är att den ska bli... öh... typ 10 minuter lång eller mer. Bara det inte blir för tråkigt. Men iaf så är låten orginal fram till 02:48 där det är tänkt att det ska börja hända grejjer. Nu har jag bara loopat det hela och lagt till lite småsaker. Filmiska stråkar och nån scratchloop som ligger en sextondel fel med flit. Sen kommer det in en gura. En gammal stödgura som ska bort. Den är sur. Ska läggas om på nytt. Sen blir det nåt solo å där efter så har jag inte gjort ett skit. Basen ligger snett osv. Det knastrar lite i ljudet, ignorera det. Ska bounca om. Men vad tror ni. När ni hör låten vart det lugnar ner sig. Vad tycker ni ska ligga där? Kom med idéer. Så har jag nåt att fundera över så att jag har nåt att jobba med sen när datorn är lagad. Tack på förhand 🙁 Mvh// Kill 🥰 LÅTNAMN: Cross My Heart ARTIST/GRUPP: Sevenwishes GENRE: Melodic Rock (hårdrock) LÅTLÄNGD: i dagsläget runt 6 minuter, tanken är ca: 10 minuter KOMPOSITÖR: Jag PRODUCENT: Jag EV. MEDVERKANDE: Resten av bandet INSPELNINGSÅR: Juni/Juli 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 8.24 MB STATUS: Skiss på extended remix på befintlig release. Se längre ner! Redigerat 2 september 2006 av KillwithSkill
Pazo Postat 14 april 2006 Postat 14 april 2006 Hehe. Skön stil på låten!. Lite väl blöt ljudbild och sången ligger för långt bak. Idémässigt funkar de nog fin fint 🙁
ThomasJ Postat 14 april 2006 Postat 14 april 2006 Snyggt o skön text.. Lite metallica över det hela på nått vis
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 24 april 2006 Postat 24 april 2006 Väldigt vasst ljud. Denna låt är lite eq-förstörd, eftersom det pucklar sig på 8KHz--> och kring 60-200. Verkar mixad i ett system utan bas? Dessutom saknas en hel del i mellanregistret och sången ligger helt i andra rummet. Bastrummans höga tiki-tiki-tiki-tiki blir störande. Låten är bra, gillar melodin och det ironmaideniga över det hela. En ny mix kräver detta dock, nu fattas det mängder power som troligen finns i inspelningen, men som tappats i mixen.
KillwithSkill Postat 16 juni 2006 Trådstartare Postat 16 juni 2006 Hehe, kul att ni kritiserar ljudbilden. 🙂 Men det var ju faktiskt inte det jag eftersökte. Jag frågade ju om idéer till att förlänga låten. Aja, nu har jag inte gjort något på låten. Mer eller mindre glömt bort den. Satt och kol´lade egenom "mina inlägg" och blev påmind om det här inlägget. Men nu kanske man ska ta och fixa till låten, snygga till ljudet eftersom det har kritiserats om det mest, vet egentligen inte varför det har blivit så hängmatta av det eller varför sången låter som om det vore i källaren. Men allt det där går ju att styras upp. Dessutom så gick jag lös på UAD reapluggar nu i Maj å köpte lös Roland Bundlen. Så det kan ju bli roligt att börja mixa på den igen. Men frågan kvarstår ju. Vad tycker ni att jag ska förlänga eller remixa låten med? Nån som har en idé? Funderar på att klippa sönder skiten totalt och göra nåt radikalt, Typ halvera trummorna å dista sönder eller nåt. vete tusan.. Men kom med förslag ni som orkar. 🙂 Mvh// Kill bill
KillwithSkill Postat 2 september 2006 Trådstartare Postat 2 september 2006 Your browser does not support the HTML5 audio tag Blir att ända lite till, märkte ett par saker nu. Men iaf, håll till godo så länge! 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.