Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hej allihopa!

Jag har funderat ett bra tag på vilken synth jag ska försöka skaffa. Jag har varit inne en del på KORG och undrar om ni hade kunnat hjälpa mig med vilka för och nackdelar dessa modeller har och i vilken prisklass man borde kunna få tag i dem begagnat.

Korg KARMA

Korg Trinity

Korg Triton

Sen vill jag också veta ifall Korg har fördelar nackdelar jämfört med Clavias och Kurzweils modeller, för jag har hört mycket gott om de också.

Det hade varit oerhört snällt om ni hade hjälpt mig med detta! Tack så mycket!

Annons
Postat

Själv så älskar jag det feta och mystiska sound som Kurzweil kan leverera.. Det är en bra workstation om man vet vad man vill och spelar in själv i realtid.. en Kurzweil K2000 med sampleoption och 64 MB ram borde gå att hitta för 5.000:-. Annars så är Korg Triton en trevlig Workstation också.. Men jag tycker själv att Korg låter plastigt och inte riktigt kan jämföras med det feta,breda och speciella "soundtracksound" som Kurzweils V.A.S.T kan skapa.. 😄

Karma är en kul pryl att improvisera beats på.. Men man blir ganska snart less den..

Postat

Tack så mycket! 🙂

Jag har hört något om sampleoption också. Är det någonting man köper separat, eller är det något som antingen är inbyggt i synten eller inte?

Och egentligen vad innebär sampleoption. Är det detsamma som att ha en sampler?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.