trancer Postat 13 april 2006 Dela Postat 13 april 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Kärlek Är Livets Start ARTIST/GRUPP: Perrra GENRE: Dansband LÅTLÄNGD: 4:21 KOMPOSITÖR: Perrra PRODUCENT: Perrra EV. MEDVERKANDE: Perrra INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 8.36MB STATUS: Helt klar! LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag KARAOKEVERSION: Your browser does not support the HTML5 audio tag Å jag kommer ihåg. Jag va 14 år den dan. Jag träffa dig just då. När vi promenera stan Lika vacker nu som då. Med dina ögon av färgen blå. Tiden går som vindens fart. Kärlek är ju livets start -REF- Å jag vill älska dig för alltid Jag vill leva här med dig. Inget får komma mellan. Kärleken du ger till mig . Vi har ägt varandras kropp o själ Länge nog för att stanna här. Med varandra just vi två. Vi låter kärleken bestå - Å jag kommer ihåg. Ditt leende i ögonvrån. Förgyller alla dar. Vi både ger och tar. Jag blev din man år 77 Lika söt då som nu. Tiden går med vindens fart. Kärlek är ju livets start -REF -SOLO Jaha ja .. i brist på annat producerade jag en ny dansbandslåt . Fan. jag kan inte sjunga så bra men ha överseende hoho /Perrra Redigerat 14 april 2006 av trancer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fogden2000 Postat 13 april 2006 Dela Postat 13 april 2006 (redigerat) Det var det bästa jag hört 😏 Låter lessamt som det ska Redigerat 13 april 2006 av fogden2000 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fogden2000 Postat 13 april 2006 Dela Postat 13 april 2006 (redigerat) 😏 Redigerat 13 april 2006 av fogden2000 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 13 april 2006 Trådstartare Dela Postat 13 april 2006 (redigerat) Förresten,nån som vet vad det är för program på bildskärmen ? 😏Protools? Ingen aning .. men tack för att dy gilla låten! 😏 Men hm.. det ser ju nästan ut som nån effekt med hjulen där osv. men det är kanske är så protools ser ut 😕 /Perrra Redigerat 13 april 2006 av trancer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 14 april 2006 Trådstartare Dela Postat 14 april 2006 (redigerat) Dansband rules Redigerat 14 april 2006 av trancer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 14 april 2006 Dela Postat 14 april 2006 no more? Jodå! Hahaha jag tycker dina dansbandslåtar är så klockrena! Gillar ironin. Det är välgjort och välspelat. Brukar ibland festa till dina låtar. Underbart jobb! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 14 april 2006 Trådstartare Dela Postat 14 april 2006 no more? Jodå! Hahaha jag tycker dina dansbandslåtar är så klockrena! Gillar ironin. Det är välgjort och välspelat. Brukar ibland festa till dina låtar. Underbart jobb! Tack så mkt mannen 🙂 Det är väl ungefär såhär en DANSBANDSBALLAD ska låta antar ja 😄 Tack igen! /Perrra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 14 april 2006 Dela Postat 14 april 2006 När vi promenera stan 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 14 april 2006 Dela Postat 14 april 2006 Låter bra. Tycker ackordet som kommer på ordet "mellan", rad 3 i reffen, känns lite oväntat. Extra plus för gitarrsolot vid 3 min. /cheers Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 14 april 2006 Dela Postat 14 april 2006 detta är sött o gulligt såattsäga:P Som jag sagt tidigare, skojjigt med dina dansbandslåtar rätt stort steg ifrån mircwar till dansband. Jag är uppväxt med en mor som älskar dansband och svensktopp, och detta låter nästan som taget ur någon skiva i samlingen mir kära mor har:P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 14 april 2006 Trådstartare Dela Postat 14 april 2006 Tack alla ! Och ja "Promenera stan" .. dvs när man går o kikar i fönster på stan eller så 😄 !! 😉 puss /Perrra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 14 april 2006 Dela Postat 14 april 2006 KARAOKEVERSION: Your browser does not support the HTML5 audio tag 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 18 april 2006 Dela Postat 18 april 2006 Hittade några konkurenter till dig, som spelar på debaser om några veckor. Lyssna på Larz-Kristerz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 19 april 2006 Trådstartare Dela Postat 19 april 2006 Hittade några konkurenter till dig, som spelar på debaser om några veckor. Lyssna på Larz-Kristerz HAHAH.. LARZKRISTERZ .. hahahahahaha. Alltså KAN det va mer patetiskt ?😄😆😉😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Harmonica mike Postat 19 april 2006 Dela Postat 19 april 2006 Hej Perra.. Det här är inte riktigt min påse..Men jag tycker att du har gjort en väldigt snygg produktion! Blev lite glad/upprymd av din låt 🤪 Det är lika bra som det man hör på radion i Norrbotten!!! MVH Harmonica mike Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 19 april 2006 Trådstartare Dela Postat 19 april 2006 Hej Perra..Det här är inte riktigt min påse..Men jag tycker att du har gjort en väldigt snygg produktion! Blev lite glad/upprymd av din låt 😄 Det är lika bra som det man hör på radion i Norrbotten!!! MVH Harmonica mike Tackar 😄 Jag gör dansband när jag inte har några andra ideer... eftersom jag tycker det är så sjukt patetiska texter i dansband + att det måste va den lättaste genren att göra 😄 /Perrra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 19 april 2006 Dela Postat 19 april 2006 Jag bodde intill folkets park i Linköping några år, vilket bjöd på mycket dansband mot min vilja. Din låt skulle lätt ha spelats där. Rätt text och känsla. Det roligaste var nästan folket som kom ut ifrån lokalen, 50 åringar som stod och hångla som om de var 15. Men kan säga att det matcha musiken. So long -Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DjRymd Postat 19 april 2006 Dela Postat 19 april 2006 Nu tycker jag det är lite väl mycket diss av dansband här! 😏 Det är skillnad på dansband och dansband.. dra inte alla över en kam. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 19 april 2006 Dela Postat 19 april 2006 Ok för att vara dansbandskör. Men vad menas menas med "Kärlek är livets start" ? Den måste ha skett när starten gick för morsan & farsan så att säga, eller ? Sedan blir det bara blöj-kostnader, barnbidrags tröst och andra omsvängingar i budgeten. Kärlek är väl något man upptäcker ju äldre man blir. Den blir i regel bättre (och mer komplicerad) ju äldre man blir. Det är väl inget som små kidsen hänger upp sig på. Då är det bara barnkalas och barn-TV som gäller ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 20 april 2006 Trådstartare Dela Postat 20 april 2006 Ok för att vara dansbandskör. Men vad menas menas med "Kärlek är livets start" ?Den måste ha skett när starten gick för morsan & farsan så att säga, eller ? Sedan blir det bara blöj-kostnader, barnbidrags tröst och andra omsvängingar i budgeten. Kärlek är väl något man upptäcker ju äldre man blir. Den blir i regel bättre (och mer komplicerad) ju äldre man blir. Det är väl inget som små kidsen hänger upp sig på. Då är det bara barnkalas och barn-TV som gäller ? 😆 Det står givetvis för att när man träffar sin kärlek, så börjar livet !!! 😄 :D 😄 :D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.