L.C Postat 5 juni 2004 Postat 5 juni 2004 Nu när studenten är över fick min ekonomi en överasskande förstärkning så jag tänkte slänga lite av stålarna på en samplings cd. Problemet är att jag inte riktigt har koll på dessa så jag undrar om någon vet en lämplig sampling för en som gör trance och täcker de flesta behov till en början. Helst också inte allt för dyr.
Carl_B Postat 6 juni 2004 Postat 6 juni 2004 Zero-G tror ja brukar va rätt schyssta! NativeInstruments har nog länkar till ett par bra... oftast finns demos osv att lyssna på...
patrik Postat 6 juni 2004 Postat 6 juni 2004 Denna CD måste nog finnas i varje trance/techno producents SamplingsCDsamling : Ueberschall : Techno & Trance Essentials (direkt länken funkade inte att lägga in p.g.a dess utformning krockade med BBcode systemet) Jag har den själv och den är riktigt nice. I alla fall för lite hårdare toner. Typ Club och Hardtrance. Annars som Calle sa, så har ju Zero G en hel del pryttlar också. www.ueberschall.com - 99% av deras skivor låter bra! www.zero-g.co.uk - Faller ofta inte i min smak. Men de är väl rätt så billiga?
Lundin Postat 6 juni 2004 Postat 6 juni 2004 Ùberschall gör mycket elaka grejer som sticks... Sitter själv med en del Zero-G skivor men det är rätt blandad kvalité överlag på deras skivor.. du kan gå in på instrument-online och klicka in dig på den här länken.. ESTRAD - Deals online och lyssna på flera massor med MP3 demos
sunli (oregistrerad) Postat 8 juni 2004 Postat 8 juni 2004 Annars kan du ta och köpa rfx vanguard och skapa dina egna ljud. en grymt kompetent liten sak. den och triangle II i lager fungerar hur bra som hälst. MvH sun Li
L.C Postat 8 juni 2004 Trådstartare Postat 8 juni 2004 Vanugard äger jag redan och ja det är en underbar synt. Men syntar är ja inte i behov av utan det är trummor, bassar och diverse andra ljud jag behöver.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.