Piccazzo Postat 13 april 2006 Postat 13 april 2006 (redigerat) LÅTNAMN:This is as real as it gets ARTIST/GRUPP:Mr Salif Feat Afu-ra GENRE: Hip-Hop/Rap LÅTLÄNGD: .58 KOMPOSITÖR: Tomaz " Tiny " , Mr Salif PRODUCENT: Tomaz"Tiny" EV. MEDVERKANDE: Afu-ra INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 0.9 megabyte) STATUS: Färdig demo Tänkte jag skulle lägga upp en lite Preview på en låt vi jobbar på. Afu-ra kommer att lägga sina delar på låten i slutet av månaden så denna innehåller en bit av MR Salif`s del samt refrängen. Alltid kul med lite feedback på produktionen , Mixningen m.m Alla kommentarer är välkommna. PS. Jag vet att det är irriterande med så här korta snuttar men p.g.a förlag och skivbolag vill jag inte lägga upp låten i sin helhet utan deras medgivande.DS... Peace Tomaz " Tiny " Redigerat 13 april 2006 av Piccazzo
starboy (oregistrerad) Postat 13 april 2006 Postat 13 april 2006 Fet prodd. Eventuellt distar sågtandsbasen lite. Voxen upplever jag något essig, speciellt "as real as it getsssssss" Ok, jag överdriver lite, men det kanske är meningen. Låter "äkta", alltså ingen hobby-nivå. Bra! /cheers
Piccazzo Postat 13 april 2006 Trådstartare Postat 13 april 2006 (redigerat) Ok, jag överdriver lite, men det kanske är meningen. Alla synpunkter och åsikter är välkommna , sedan huruvida jag väljer att följa dom är ju upp till mig.. 🙂 Appropå Sågtanden , mjukade jag till den lite då den var skarpare förut men kanske lite till kan behövas.Ska nog lägga på en deesser lite svagt på sången oxå. Tack för kommentarerna .. Tomaz " Tiny " Redigerat 13 april 2006 av Piccazzo
Piccazzo Postat 13 april 2006 Trådstartare Postat 13 april 2006 Ni kan höra mer från Afu-ra på Afu-ra official
Exil Postat 13 april 2006 Postat 13 april 2006 Som vanligt grymma produktioner från dig Tomaz! Diggar även soundet på de andra låtarna du har lagt upp på din sida. Längtar tills du har lite tid över till min låt. För du kan ditt jobb
Baktakt Postat 14 april 2006 Postat 14 april 2006 Ja det va JÄVLARS sicket fett sound ni har rattat fram 😄 -Den basen lämnar ingen oberörd! -Dom har väl SM i billjud på Elmia nu i helgen? -åk dit med en demo å låt nån liten skintorr blingnisse provköra! -ha, ha -3000 döva blingnissar i en smäll! Huruvida ni har "feta rhymes" eller ej är jag inte rätt man att svara på, -men det här låter tokbra i mina öron Tjohopp!
Piccazzo Postat 14 april 2006 Trådstartare Postat 14 april 2006 Längtar tills du har lite tid över till min låt. För du kan ditt jobb Ska bara färdiställa några låtar som skall till New york sedan skall det nog finnas en lucka att göra klart din låt.... 😱
Exil Postat 14 april 2006 Postat 14 april 2006 Längtar tills du har lite tid över till min låt. För du kan ditt jobb Ska bara färdiställa några låtar som skall till New york sedan skall det nog finnas en lucka att göra klart din låt.... 🙂 Härligt! Bara att höra av dig 😉
kallemio Postat 14 april 2006 Postat 14 april 2006 Tycker det låter hur fett som helst! Skulle bara vilja ha lite mer kick i mixen, men det är en smaksak!
johahl Postat 14 april 2006 Postat 14 april 2006 Kan bara ge beröm. Tungt och bra! Grymt med Afu-Ra också 😉 Jag minns hans namn från den tiden då jag lyssnade. Tror till och med att jag har ett album liggandes någonstans här hemma.
nurfen Postat 15 april 2006 Postat 15 april 2006 Hmm.. Låter bra. Men är inte sågtandsmelodin snodd? Jag känner igen den som min egen mage! 😉 Ja ja, spela roll. Är väl sånt som förekommer antar jag 😛
Piccazzo Postat 16 april 2006 Trådstartare Postat 16 april 2006 (redigerat) Men är inte sågtandsmelodin snodd? Jag känner igen den som min egen mage! Inte snodd men liknande. Skulle bara vilja ha lite mer kick i mixen, men det är en smaksak! Har själv märkt det så den skall upp i slutmixen. Grymt med Afu-Ra också Japp , Ser verkligen framemot när han kommer förbi och lägger sina Rhymes... Alltid fachinerande att jobba med Proffs... Och som vanligt tack för kommentarerna och åsikterna.. Redigerat 16 april 2006 av Piccazzo
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.